דף הבית / חינוך, ילדים / עלייה מעל ההבדלים בין המינים

עלייה מעל ההבדלים בין המינים

שאלה: לא מזמן, הוכיחו באופן מדעי את קיומה של האינטליגנציה הקבוצתית. כמה מהאוניברסיטאות המובילות של אמריקה ערכו מחקר, שבו חילקו את האנשים לקבוצות קטנות. נקבע, שאחד הגורמים העיקריים שמשפיעים על התוצאה, זו כמות הנשים בקבוצה. אולי אתה יכול להגיב על כך?

תשובתי: אני לא למדתי על הניסויים האלה, לכן איני יכול להגיב עליהם. לי אישית אין שום נתונים בנושא זה.

אני יכול לומר רק דבר אחד: מאחר שרוב החברה שלנו מורכבת מנשים, אז ודאי שאנחנו צריכים לכלול אותן בדיונים. הקבוצות יכולות להתחלק לקבוצות גברים, נשים, וקבוצות מעורבות.

העניין הוא, שקבוצות בנות עשרה אנשים רצוי לחלק לפי סימני מין. בכל זאת, ההבדלים בין המינים משפיעים באופן די משמעותי על הלך מחשבותינו ולכן צריך להשתדל לעשות כך, שהגברים לא יסבו את תשומת ליבם מהדיונים, בכך שמרגישים מחויבות לשחק תפקיד מיוחד לפני הנשים, או הנשים בפני הגברים.

אנחנו צריכים להתאים אותם לכזה מצב, כאשר הם לא ישימו לב לסימנים המיניים זה אצל זה, אלא יראו מולם רק חברים ליצירת דרגת יחסים הדדיים חדשה שאינה תלויה ביחסים המיניים. תחת המילה "מיניים" אני מתכוון גם לסימנים מנטאליים ופיזיים, כל מה שקשור למושג "גבר" ו"אישה". כי זו לא חיצוניות, אלא דמות שלמה: צורת חשיבה, גישה, הכול. אנחנו מאוד שונים זה מזה.

לכן, תחילה צריך להעביר סדנאות בנפרד לגברים ולנשים, ורק אחר כך, במידה שבה הם מתעלים מעל עצמם ומתחברים עם חשיבות המשימה, אז אפשר לערבב קבוצות. זה קורה לאחר שהם דנים הרבה פעמים בשאלות של חינוך, השכלה, יחסים בחברה, יחס בין האדם והטבע, או יכול להיות אפילו טוב יותר, עם מה שלא נוח להם עצמם.

אם לפניי נמצאת אישה, אז אני מייד עובר לרמת תקשורת אחרת, בכך שמנסה לא לפגוע בה, להתייחס בכבוד, בצורה כלשהי לדון בביטויים, לשמוע…

זוהי מערכת שלמה. כאן נכללת רמת תקשורת אחרת לגמרי, לא לפי אינטלקט, לא לפי המהות הטבעית. אנחנו שונים, ובינינו מופיע מתאם תקשורת מיוחד. אנחנו צריכים להתעלות מעל לשוני הזה, בכזאת צורה שהוא לא יהיה קיים, כדי שאני אביט באדם שאיתו אני משוחח כמו על "יוניסקס". כלומר אנחנו הופכים להיות שווים בכל, למרות ההבדלים הגשמיים שלנו.

ולפעמים להיפך: נניח, שכאשר אנחנו דנים בשאלות כמו משפחה, אנחנו צריכים "להבליט" את הבעיות האלה. אז אנחנו כבר לא שווים בבניית משהו נעלה, בכך שמבררים במה אנחנו נשארים לא שווים בדרגת האיחוד האינטגרלי שלנו: גברים – נשים, בעל – אישה. אנחנו הרי לא עולים לשם לגמרי חסרי גוף! אנחנו עולים בתוך הטבע שלנו והוא נותן לנו טווח שלם של בעיות.

אנחנו מבררים את ההבדל בין גברים, נשים וילדים בפורמט שונה מ"שולחן עגול" ובהדרגה מביאים אותם אליו, כאשר הם מתעלים מעל ההבדלים שלהם ומתחילים לעבוד למען המטרה הבאה – האיחוד האינטגרלי.

שיחה מס' 2 בנושא "חכמת ההמונים", 14.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ביטול הפרעות פיקנטיות
ייחודיות התפיסה
חינוך משותף או נפרד?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest