דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה מעל גדילת האגו

עלייה מעל גדילת האגו

מתוך שיעור הכנה לכנס בקרסנויארסק

שאלה: אדם שלומד קבלה, כעבור זמן מה מתחיל להרגיש כבדות, במיוחד כאשר הוא רואה את שיעורי הבוקר או שקורא משהו רציני. הבורא נותן לנו כאלה "מכשולים מכוונים", שאותם אנחנו מכנים הפרעות. בשביל מה? מה המשמעות שלהן?

תשובתי: ככל הנראה, כדי שהחיים לא ייראו כדבש, אף על פי שבכל מקרה זה לא ממש נראה.

אנחנו כל הזמן מדברים על כך, שכל העלייה שלנו מתרחשת רק מעל לגדילת האגו. אין שום דבר אחר! עשיתם משהו טוב, זה סימן שאפשר להוסיף לכם עוד אגו, והמערכת מייד מוסיפה. תמשוך על עצמך אור עליון על ידי האיחוד שלך, על ידי השתוקקות יתר למטרה, ומייד משמאל שוב מתווסף האגו, וכולי.

את ההכבדות האגואיסטיות התמידיות האלה אתה מכנה "מכשולים מכוונים". ובאמת האדם מרגיש: "מה התרגיל המלוכלך הזה?!".

אני זוכר, איך באתי עם זה בפעם הראשונה לרב"ש: "תראה מה מתרחש איתי! הרי אי אפשר לסבול את זה…". אני כל הזמן למדתי, עבדתי בצורה נורמלית, עשיתי הכול, ופתאום ירידה לכמה שבועות. ממש לא ראיתי אור יום.

מה אני רוצה לומר בזה? – הגדילה של האגו היא הכרחית. תאר לעצמך, שיש לך עכשיו חמישה גרם של אגו, כלפי הרוחניות הוא לא נחשב כקיים. אבל כדי לצאת ממנו, לשנוא אותו, לחנוק אותו, אתה זקוק לכמה מאות קילוגרמים. איך אתה יכול להשיג כזה מצב של שנאה, כדי שאתה תהיה מוכן לברוח ממנו, כאשר "טוב לי מותי מחיי"? כאשר אתה מתחיל להרגיש בצורה כזאת, רק אז אתה תוכל לבצע את המעבר הפאזי הזה.

זו באמת מהפיכה פנימית בתוכך, כאשר אתה מוכן למות רק לא להישאר בתוכו: "תיקח את כל מה שנתת לי, אני לא צריך כלום, רק תוציא אותי מתוך האגו!". מה גם, שזה לא מצב מקרי, אלא באמת החלטה רצינית.

איך אפשר להגיע אליה? אז באופן כזה, מביאים אותך לאט לאט אליו. אבל אתה יכול לזרז את ההתקדמות שלך קדימה רק בתנאי שהקבוצה תעזור לך, ואתה כל הזמן תחפש מצב המנוגד לאגו – חיבור, השפעה, אהבה.

מתוך שיעור הכנה לכנס בקרסנויארסק, 13.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ההפרעות אינן נטל אלא משׂחק
מתנה של הבורא בצורה של הפרעות
הדרך אל הבורא מלאה בקוצים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest