דף הבית / אהבה / מעל להשתוקקות, אל האיחוד

מעל להשתוקקות, אל האיחוד

מתוך שיעור הכנה לכנס בקרסנויארסק

 

שאלה: האם לפני שמשיגים אהבה, צריך להגיע לשנאה כלפי החבר? מה זאת שנאה ברוחניות?

תשובתי: אנחנו אף פעם לא משתוקקים לגלות שנאה. בשום פנים ואופן! לא במשפחה, לא בבית, לא עם הילדים, לא עם אף אחד!

אנחנו לא צריכים להשתוקק לשום דבר רע! רק על ידי השתוקקות לטוב, אנחנו נוכל להבין את הטבע האמיתי שלנו. בזה שאנחנו משתדלים לאהוב את החבר, אנחנו מתחילים לגלות ששונאים אותו. לכן, בדרך אל "ואהבת לרעך כמוך" אנחנו נגלה בעיות גדולות. וכל פעם, על ידי זה שמתגברים עליהן, שוב ניפול לתוך שנאה.

אם אתם רוצים לדעת את הטבע שלכם, אתם צריכים לכוון את עצמכם רק לאהבה, כלומר להתכללות מרבית בתוך הזולת: "מה אתה רוצה? מה חסר לך להשגת המטרה?". אתם משתדלים לדחוף אותו למטרה הזאת, אף על פי שמשתוקקים אליה בעצמכם. לא לפי איזה שהם חישובים אגואיסטיים, אלא דווקא מפני שהוא רוצה את זה.

בזה שאתם משתדלים באופן כזה, בצורה מלאכותית, לעשות הכול למען החבר, אז בזה אתם מתחילים לגלות שאתם שונאים אותו: "למה אני צריך לעזור לו? מה פתאום? איך אני יכול לרצות שהוא ישיג את זה? ואיפה אני בכל זה?". כאן מהר מאוד מופיעה השנאה, ואנחנו נצטרך לעבוד עליה.

אבל הגילוי הראשון של השנאה האמיתית, מעל לאותם המאמצים שאנחנו עושים, בכך שמתקרבים זה לזה, זו כבר שנאה רוחנית. זה לא כמו בעולם שלנו. כיוון שבעולם שלנו לא נלקחים בחשבון לא רגשות חיוביים ולא רגשות שליליים.

כל מה שיש בעולם שלנו ניתן לאדם בתוך האגו שלו, ולכן לא נלקח בחשבון בעולם הרוחני. ואילו לעבוד לקירוב החברים בקבוצה, ובמידת המאמצים שלנו להתקרב אליהם, למלא אותם ולהעלות, להתחיל לראות עד כמה אנחנו לגמרי הפוכים לזה, זוהי העבודה שלנו. ושם תופיע השנאה, והיא כבר תהיה רוחנית. כל הרוחניות מושגת רק מעל להשתוקקות לאיחוד. אך ורק! גם החיובית וגם השלילית.

מתוך שיעור הכנה לכנס בקרסנויארסק, 13.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ההבדל בין האגואיזם הרוחני והגשמי
האהבה תמיד נמצאת למעלה מהשנאה
להשתוקק רק לאהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest