דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עוד ועוד נקודה אחת של דבקות

עוד ועוד נקודה אחת של דבקות

המציאות היא קבועה, הבורא הוא טוב ומטיב, עולם אין סוף הוא קבוע. אני הוי"ה לא שניתי, האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת והכול תלוי רק בכלים, ברצונות שלנו. לכן לא צריך לחכות שמשהו ישתנה בחיים. גישה כזאת קיימת רק כלפי הכלל, שנמצאים תחת שליטת הזמן. אבל בעיני הפרט, שצריכים בכוחות עצמם לגלות את הטוב והמיטיב של הכוח העליון, שהוא טוב ומיטיב לטובים ולרעים, קבוע ונצחי, לאלו אנשים ניתנה הזדמנות לגלות את זה לא "בעיתו", במידת מהלך ההתפתחות הטבעית של כל האנושות, אלא מעליו, על ידי "זירוז הזמנים".

נאמר, ש"ישראל נמצאים למעלה מכוכבים ומזלות, בזה שמקדשים (מזרזים) את הזמנים". ישראל, כלומר, אדם שמשתוקק "ישר-אל", לגילוי שלו, כבר עכשיו מוזמן לגלות את גמר התיקון, הקבוע והנצחי ושכבר קיים.

לשם כך הוא צריך לעלות מעל לכל ההפרעות שקושרות אותו לזמן, מעל לכל המצבים שמתגלים בשרשרת של ה"רשימות", כדי להעלות את כולם, "לקדש" ולהעביר לשלמות. כל מצב מקולקל שמתגלה לו, הוא צריך לקבל כהזדמנות לעבודה, כדי להפוך אותו למצב מושלם, שבו אין עוד מלבדו, טוב ומיטיב, וכולם קיימים כאגודה אחת בחיבור, בערבות הדדית ובאיחוד.

לתאר לעצמנו מציאות כזאת ולחיות בהתאם לגישה כזאת, זה נקרא ללכת ב"אמונה למעלה מהדעת". וזו כל העבודה הרוחנית שלנו. בשביל זה ניתנו לנו הלימוד, הקבוצה, הספרים, כדי לתקן על ידם את הראייה שלנו ולראות את העולם האמיתי, במקום אותו עולם שקרי, שבכוונה נראה לעינינו כאמיתי, כדי שתהיה לנו הזדמנות לעשות מאמץ ולבנות את האמת מתוך השקר הזה.

אם אנחנו לוקחים את המשימה הזאת ומכל מצב בונים מציאות אמיתית ושלמה, זה נקרא שאנחנו הולכים בקו ישר אל המטרה, שנקרא "דבקות". על ידי כל בעיה חדשה אנחנו משתוקקים להידבק לבורא, בעוד נקודה אחת ועוד אחת. ואז כל הנקודות האלה מתחברות זו עם זו ויוצרות קו ישר שמוביל לגמר התיקון שלנו.

לכן לא צריך לסמוך על הזמן ולחכות לאיזה שהם שינויים, אלא כל רגע נותן לנו הזדמנות להעביר אותו לתמונה מושלמת ובצורה כזאת להתקדם.

מתוך ההכנה לשיעור, 14.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ברית נצחית עם התחדשות תמידית
עד שינוסו הצללים
העיקר לא למשוך את הזמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest