מתנות של הבורא

שאלה: מה זה "מתנות של הבורא"?

תשובתי: מתנות נותנים למי שאוהבים! ומקבלים מתנות כאשר אין כל ספק, שהן נובעות מאהבה. כי יכול להיות שאני מרגיש שמישהו נתן לי "מתנה" בתור פיצוי לשרות שלי או כמו שוחד.

כלומר, אני צריך להבין האם זו באמת מתנה לא אנוכית, שנובעת מתוך הקרבה שכבר קיימת לנותן המתנה, שרוצה לשמח על ידה את שנינו, או שהוא רוצה לקנות אותי בכזה מחיר ולקשור איתי קשר, כדי לנצל אותי אחר כך לצורך האינטרסים שלו? יוצא, שהמתנה יכולה להיות מתוך האינטרסים של נותן המתנה, מתוך האינטרסים שלי, או מתוך האינטרסים של שנינו.

מהבורא מגיעים אלינו כמה סוגים של השפעה, שלאחד מהם אנחנו יכולים לקרוא "מתנה". נאמר, "שונא מתנות יחיה". אבל כאן מתכוונים ל"מתנות" עבור האגו שלנו, עבור הרצון לקבל מילוי בחינם, כי דווקא את זה האגו מחשיב לעצמו כמתנה.

והמתנה האמיתית נקראת "יגעתי ומצאתי". מציאה, זה גם כן סוג של מתנה, כי נותנים לי אותה מאהבה, על אף שלא מגיע לי. כלומר היא לא מהווה תוצאה ישירה מהעבודה שלי, אלא "יגעתי ומצאתי". זה בכל זאת לא תשלום, אלא מתנה, מציאה.

זהו הבדל דק מאוד, שמובן רק למי שמטהר יותר ויותר את כלי הקליטה (החושים) שלו ואז מגלה כל מיני תכונות ונותן להן שמות שונים.

אפשר לקבל מתנה רק בתנאי שהיא תעזור לך בעבודה. כמו שנאמר: "פתחו לי פתח כחודו של מחט" כדי להשחיל לתוכו חוט ולהתחיל "לתפור", לעבוד. בצורה כזאת אנחנו מוכנים לקבל מהבורא מתנה, מפני שאחרת לא נוכל להתקרב אליו.

לכן התורה נקראת מתנה, כי המאור שלה מחזירו למוטב. ולכן אני מקבל את המתנה הזאת, אף על פי שהיא לא מגיעה לי. אבל על ידה אני יכול לתקן את עצמי ולהגיע לדבקות עם הבורא. בסופו של דבר, אני יחד עם המתנה הזאת חוזר לבורא, כאילו שלקחתי אותה כהלוואה בחנות שלו ועכשיו מחזיר.

יוצא, שאחד מסוגי הקבלה וההשפעה נקרא "מתנה".

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 27.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מתנות בלתי צפויות של הבורא
עולם שבו מחלקים מתנות
רצון רע הוא מתנה טובה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest