דף הבית / משבר עולמי / סוף לעולם הקודם

סוף לעולם הקודם

סוף סוף לאחר התפתחות בת אלף שנה, תחת לחץ האגו הגדל בנו, אנחנו הגענו לבשלותו המלאה ואנחנו מכנים זאת בשם "משבר כלכלי גלובלי".

האמת היא, שהמשבר הזה הוא לא כלכלי, אלא משבר הטבע האגואיסטי שלנו. ולכן הוא מתבטא בהידרדרות של כל החברה, של כל מעשי האדם – כמו משבר המשפחה, המדע, התרבות וכו'…

המשבר נקבע בתוכנית ההתפתחות הטבעית שלנו והביטוי שלו היום, פירושו, שאנחנו, האנושות, בשלים למעבר לשלב הבא של ההתפתחות שלנו.

לאנשים תמיד היה נדמה שהם עצמאיים ואינם מנוהלים ובוחרים בעצמם את דרכי התפתחותם, כשהם שכחו שבחירתם מתרחשת כתוצאה מתכונותיהם הטבעיות ואלה שהם רכשו תחת השפעת הסביבה, כלומר היא מחושבת וקבועה מראש. זאת אומרת, האדם, בדומה לבעלי חיים, פועל לא מתוך רצונו אלא בוחר ומחליט על בסיס הנתונים הטבועים בו.

הרגשת המשבר הכרחית כדי לאלץ את עמי העולם לקבל את השינויים באדם ולאחר מכן, כתוצאה מהתכונות החדשות של בני האדם, לבנייה מחדש של החברה והעולם בצורה מלאה. עד שלא נכיר בכך ולא נתחיל לממש את השינויים הללו על עצמנו ולאחר מכן בחברה, המשבר לא יפסיק להתגבר, אלא להיפך, ילך ויתעמק כל הזמן כשהוא מדרבן אותנו לתיקון.

המשבר, בהשפעת הטבע בייסורים או במאמצים ההכרתיים שלנו, יביא אותנו להשמדת הזכויות הריבוניות של המדינות הקיימות, כדי ליצור את הזכויות האלה מחדש במבנה הקהילה העולמית האחת.

תיווצר נחיצות ביצירת מועצה עולמית עליונה שמחליטה בפורום הקיים כל הזמן והפתוח לכל דרי כדור הארץ, כיצד על החברה לחיות ולהתפתח, כיצד לעצב את התעשייה, את החקלאות, את הכלכלה ואת הפעילות במשק, אילו נורמות של יחסים לקבוע בחברה – על בסיס החינוך וההשכלה האינטגרליים שפועלים כל הזמן.

התנאי העיקרי לפעילות הכלכלית יהיה השגת רמת הצריכה ההכרחית והמספיקה של כל אדם בעולם.

משבר האנרגיה וחומרי הגלם יביא אותנו להכרחיות בניצול המשותף וההדדי של משאבי הטבע, ויעביר אותם מתחום הסמכות של המדינות והתאגידים תחת ההנהגה הכללית של הממשלה העולמית. כפי שהמשבר האקולוגי יחייב אותנו לפתור בשיתוף את כל ענייני זיהום הסביבה, משבר הניהול הסוציאלי וביטול הריבונויות ייצור תנאים עבור ההנהגה העולמית הרצונית החדשה.

כל אופני המשבר מכריחים אותנו לצמצם את הייצור ואת הצריכה בצורה חדה. זה יקרה על ידי המעבר לצורות צריכה קולקטיביות חסכוניות, החלפת האינדיבידואליזם, ההתעשרות, חברת הצריכה – ברכישת ערכים רוחניים.

ידיעות קודמות בנושא:
סוף התפתחות האגו
המשבר – והפיתרון
אלף–בית של העולם החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest