דף הבית / כללי / הגבול של הצמיחה האגואיסטית

הגבול של הצמיחה האגואיסטית

היום יש לנו הזדמנות שלא הייתה מעולם. שיטת התיקון מתגלה, ואם נשתמש בה יהיה לנו קל מאוד להשיג את הערבות ואת האיחוד שכל כך נחוצים. הרבה אנשים בעם ישראל מבינים זאת ומתקרבים לזה. הקמנו ארגון גדול שמיישם את עיקרון הערבות בישראל, ואני מלא תקווה שהתיקון יעבור בדרך היפה. כי אחרת, הדרך שלנו תהיה לא כל כך נעימה, בלשון המעטה, אך תוביל לאותו הדבר, בכל מקרה. כך או אחרת, המטרה היא ברורה – כולם חייבים להיות כאחד שלם.

שאלה: למה הגיע הזמן דווקא היום?

תשובה: אנו רואים זאת לפי המצב של האנושות והטבע. העולם הגיע למשבר גלובלי, וקודם כל, זה אותו החלק בעולם שמגדיר את אורח החיים, הצורה והקצב של ההתפתחות האנושית. לא מדובר כאן על בעיות בטכנולוגיה, בכלכלה, בהשכלה, בתרבות, במדע, בחיים הפרטיים, הגירושין, הסמים, הדיכאון, שבמקום הראשון בין המחלות וכו'. לא, זהו משבר האגו שלנו, משבר פנימי ועמוק שנובע מכך, ש"קו השמאל" האגואיסטי סיים את התפתחותו.

במשך אלפיים השנים האחרונות, בזמן שהעם היהודי היה בגלות, האגו שגדל דחף את האנשים לכל מיני מטרות, הכריח לגלות יבשות חדשות, לבנות תעשייה ומסחר… הלכנו קדימה והקמנו מערכות ומנגנונים חדשים. היה נראה לנו שהיה מספיק מהצורה האגואיסטית על מנת להגיע בסופו של דבר לחיים הטובים. במאה-מאתיים השנים האחרונות האגו צמח כל כך, אך פתאום כאילו נתקל בתקרה ונעצר.

עובדה, אנחנו כבר לא משתוקקים למשהו חדש. הדור הצעיר כבר לא מציב לפניו מטרות גבוהות, כמו: להתעשר, לשלוט או להגיע לגילויים מדעיים. ההיפך, ייאוש ועייפות עולים, כאילו האנשים הצעירים נולדים זקנים. אין להם כבר שאיפות כמו קודם, הם לא רוצים לדעת, לגלות, להיות חלוצים. כפי שהמחקרים מראים, הרצונות האלה הגיעו לסיפוקם וזהו. בכך הסתיים להתפתח "קו שמאל" ואנחנו לא רואים יותר אור לפנינו.

הטבע גם מציג בפנינו תמונה עצובה של סוף הדרך: מקורות האנרגיה באים לסיומם, האקולוגיה נהרסת.

גם החברה האנושית קורסת אל מול עינינו: נחתכים הקשרים המשפחתיים והבין אישיים, ההתנתקות מתרחבת. כל זה מעיד על סיומו של "קו שמאל", ועכשיו עם ישראל חייב להפעיל את "קו ימין".

במשך אלפיים שנות הגלות הוא התקדם יחד עם העולם ב"קו שמאל" בלבד. והעולם אינו מסוגל להתקדם ב"קו ימין", רק עם ישראל מסוגל לעשות זאת. זאת הסיבה שהיום הוא מופיע על הבמה ההיסטורית, ומוטלת עליו אחריות המימוש של "קו ימין" ושילובו עם "קו שמאל".

אלפיים השנים שעברו כבר החדירו ביהודים את "קו שמאל". כתוב: "לא יצאו ישראל לגלות אלא כדי לצרף בהם נשמות הגויים". זהו "קו שמאל", האגו שישנו היום בתוך העם היהודי הוא מעל ומעבר, אפילו יותר מאשר אצל האחרים. לכן נשאר לו רק לממש בתוכו את "קו ימין" ולאזן אותו עם השמאל, תוך כדי יצירת "הקו האמצעי". ובכך הוא יראה לכל העולם את הכיוון ולאנשים יהיה קל לקבל אותו.

מתוך השיחה 05.06.12

ידיעות קודמות בנושא:
עם ישראל: להחיות את הקשר ההדדי
ארץ האור
לתת דין וחשבון לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest