דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / סביב השולחן העגול

סביב השולחן העגול

תנועת "הערבות" יצרה סדרת תוכניות בשם "השולחן העגול". בתוכניות האלה נערכים דיונים רב-צדדיים, שכל המשתתפים בהם מביעים את דעתם בצורה שווה לאחרים.

הדיון מונחה על ידי מעין מתווך שמעלה מגוון רחב של שאלות חברתיות ומציג אותם בפני המשתתפים בדיון: פעילים, נציגי ארגונים חברתיים ומומחים, שדוגלים בעמדות שונות ומשתייכים לכל שכבות האוכלוסייה.

[nggallery id=49]

"השולחן העגול" החל לפעול לפני מספר ימים, אך כבר הספיקו לשבת בו: צ'ארלי ביטון – פעיל חברתי, ממקימי תנועת "הפנתרים השחורים", ד"ר אסתר עידן – מייסדת התנועה הפמיניסטית הישראלית ותנועת "אחותי", ממנהיגי עיר האוהלים ברחוב לוינסקי, ד"ר איציק ספורטה מהפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב, שירה אוחיון – מומחית לחינוך ופעילה חברתית, ממנהיגות עיר האוהלים בשכונת "התקווה", איליה מרשק – נציג "קואליציית צעירי המהפכה" (קבוצת פייסבוק שמונה 43,000 משתתפים), אייל מאוטנר – הקואורדינטור של תנועת "דרור ישראל", ד"ר בלהה דוידסון-ערד מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, ד"ר תמיר ליאון – אנתרופולוג, רון קובי – יו"ר "מהפכת מעמד הביניים" (קבוצת פייסבוק שמונה 12,000 משתתפים), רון ששון מהפורום "אסטרטגיה" ומשתתפים נוספים.

מטרות "השולחן העגול":

• להרחיב את שיתוף הפעולה בין אישים וארגונים שונים על ידי דיאלוג תרבותי.

• למקד את תשומת הלב על הנושאים והבעיות החברתיות.

• להציג דעות שונות על המצב החברתי.

• להציג פיתרונות אפשריים לבעיות החברתיות העומדות על סדר היום.

• לעודד את כל הפעילים באשר הם לשותפות ולהבנה הדדית.

בעינינו, הגישה חשובה לא פחות, וייתכן שאף יותר, מהמטרה עצמה. אנו סבורים שלקשר ההדדי ולשיתוף הפעולה הבונה יש לעיתים תפקיד גדול יותר מאשר לפיתרונות הסופיים.

תפקידנו הוא לשמור על כך שהדיון יתנהל ברוח עניינית ומכובדת, כדי שהמשתתפים יביעו כבוד זה לזה ויפרשו מעליהם את "מטריית" הערבות ההדדית, כמו בדיון משפחתי שבו מחליטים כיצד לחלק את התקציב המשותף. אנחנו מנווטים את השיחה לכיוון ההזדהות עם צורכי הזולת, כדי שכל אחד יתייחס לבעיותיהם של האחרים כמו לבעיות שלו.

הרעיון הוא, שעל פני הדעות הפרטיות, על פני העמדות של הארגונים השונים, על פני כל הבעיות – נלמד לדאוג זה לזה כאילו אנחנו משפחה אחת.

המבנה: הדיון נערך בכל יום מהשעה 20:00 עד השעה 21:30 סביב השולחן העגול שהוצב בשד' רוטשילד ליד מאהל תנועת "הערבות". בדיון משתתפים 6-7 אנשים ששומעים זה את זה ואומרים את דבריהם בתורם.

התוכנית "השולחן העגול" משודרת אונליין ברשתות החברתיות וכן באתר תנועת "הערבות" ובדף התנועה בפייסבוק.

כל משתתף מקבל מספיק זמן כדי להביע את דעתו, להציג את רעיונותיו ולהגיב לדעותיהם של המשתתפים האחרים. גם הקהל הרחב משד' רוטשילד ומהאינטרנט מוזמן להשתתף בדיון. חלק מהתגובות משודרות בשידור חי. הדיון מצולם על ידי צוות של צלמים מקצועיים, ומשרתים אותו טכנאים ואנשי הגברה.
ידיעות קודמות בנושא:
כל העם סביב שולחן עגול
מי אנחנו?
כל העם כמו משפחה אחת

3 comments

  1. דושניצקי אורלי

    איזה פעילות מבורכת לקחת את ההזדמנות שניתנה לנו מלמעלה,לבצע הלכה למעשה את שיטות המקובלים ,בעל הסולם" ורב"ש,קבלה מעשית כאן ועכשיו ,לחיים!

  2. יעקב מגרמניה

    אומנם אנו יושבים פיסית בגרמניה,אך כל יום אנו צופים עם ליבינו בתוכנית המיוחדת ,
    תודה על ההזדמנות שנתתם לנו.

  3. הנה מה טוב מה נעים שבת אחים גם יחד!!!!
    תבורכו על השולחן העגול!!!!
    באהבה רבה!!!!
    פנינה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest