דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / כל העם סביב שולחן עגול

כל העם סביב שולחן עגול

אם אנחנו שואפים שכל התוכניות יחזיקו מעמד לאורך זמן, צריכים לבדוק אותן בהתאם לקריטריון הבא: האם הן יוצאות מתוך נקודת הנחה שכל החברה היא כמו משפחה אחת. רק בצורה כזאת צריך לפתור את כל הבעיות. וכך ניגש כולנו יחד לפיתרון. אחרת קבלת החלטות תתבצע תחת השפעתם של כל מיני כוחות ומניפולציות, ובטווח הארוך יתברר שהן בלתי מבוססות ונטולות יסוד. כל אחד יהיה מקופח במשהו.

זה נשמע כמו משהו רחוק מהפוליטיקה ומכל אותם האמצעים שבהם בדרך כלל משתמשת הממשלה: הכוח והכסף, אבל אין ברירה, מפני שהעם צריך לגשת לעניין דווקא בצורה כזאת. הרי "צדק חברתי" הן מילים יפות, אבל מה זה בעצם אומר?

לכן אנחנו צריכים כל הזמן לשמור דווקא על הגישה הזאת. זוהי גישה גלובלית, אינטגרלית, שבלעדיה אף מדינה ואף חברה לא יוכלו לבצע היום שום שינויים.

כולם צריכים להבין שאין גישה אחרת לפיתרון הבעיות. היחסים בינינו התפתחו עד שהגענו למצב של קשר הדדי כללי ושלם, שדורש שכולם ישתתפו בדיונים ובקבלת ההחלטות. וכל זה צריך להתרחש באווירה של ויתורים הדדיים ושל עזרה הדדית, כי הרי "העוגה" שאנחנו מחלקים היא מוגבלת. לכן צריך לדון על זה יחד, וכל אחד צריך להבין שהוא לא יקבל 100% מהרצוי, ושהוא חייב לוותר.

ואם דווקא הרוח של הערבות ההדדית תשרה בינינו, ותהיה הסכמה כללית בין כל האזרחים, הם יבינו שרק בצורה כזאת אנחנו יכולים להתקדם. זה יבריא את האווירה בעם. וההחלטות תתקבלנה ברוח של שיתוף ואהבה. בסופו של דבר, צורה כזאת של קבלת החלטות תשנה את האווירה הכללית ותשפר את היחסים בין כל חלקי החברה המנוגדים זה לזה.

ודאי שהגישה הזאת תביא להרבה יותר מהסדרת היחסים ההדדיים התקינים. הרי אם כולם יתיישבו מסביב לשולחן העגול, וכל אחד שדורש את המקסימום לעצמו יתחיל להבין את דרישותיהם של האחרים ויהיה מוכן לוותר במידה מסוימת על חלק מדרישותיו הצודקות – הדבר יביא להסכמה כללית בעם, והעם יתחיל להתאחד.

זה מה שיכניס את כל המפלגות וכל שכבות העם לתוך הרשת האינטגרלית, ויחבר בין כל הפלגים בעם. בצורה כזאת אנחנו נגלה את הכוח האינטגרלי הכללי, שיעלה אותנו לדרגה הבאה של ההכרה והקיום.
ידיעות קודמות בנושא:
איך להשיג צדק חברתי
דוגמא לעולם כולו
בעיות משותפות נפתרות בפורום משותף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest