דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת החופש הבלתי מושגת

נקודת החופש הבלתי מושגת

הרב מיכאל לייטמן

לכאורה התיקון הוא כל כך פשוט, יבוא כוח האור ויתקן אותנו לאהוב את הזולת! מדוע תהליך התיקון מסובך כל כך? – הקושי הוא שכל התהליך הזה נסתר, נסתר כדי לאפשר לנו בחירה חופשית. בחירה חופשית, הכוונה נגד רצונך והבנתך, כשאינך רוצה זאת באופן ישיר!

הגוף הבהמי שלך לא שואף לכך, והאגו שלך אינו עוזר לך בכך. עליך למצוא מניע חדש להתקדמות שאינו נובע מתכונותיך, אחרת רק תגדיל את האגו הבהמי שלך. סיבת ההתקדמות צריכה להימצא מחוץ לך, בסביבה. כדי להתקדם עליך להשתמש במשהו שאינו שייך לרצון האגואיסטי שלך, וזה כל הקושי. לולא זה, כל אחד היה משתוקק לתיקון, מי אינו רוצה לזכות בשלמות, בנצח, בבורא, לראות את גורלו מתחילתו ועד סופו ולנהל אותו? כל אחד היה מסכים להחליף את העולם הזמני בעולם הנצחי. אך האדם מרגיש שזה יותר מדי גבוה עבורו, יותר מדי קשה ובלתי מושג.

כל זה מכיוון שעלינו לגלות את נקודת הבחירה החופשית שלנו כאן, הנקראת "שליש אמצעי דתפארת". ברור לנו מהי אהבה ומהי שנאה, אך מהו המצב הניטרלי, ה"שליש האמצעי דתפארת", זה אינו ברור. בכל מדרגה עליך לעשות בחירה מהמצב הזה, אחרת לא תהיה עצמאי ביחס לבורא. הרי מה הטעם לברוא נברא מסכן שסובל בעולם הזה, לספק לו מידע שיש מצב שלם, ויש להשתמש באמצעי התורה, על מנת לעבור ממצב גרוע למצב טוב. כל מכונה הייתה מבצעת את הדבר הזה. אם יש טוב ורע ואמצעי לעבור מרע לטוב, כי אין כאן שום חופש בחירה.

בהתאם לתרשים הזה של שני הקווים פועלות הדתות. ההבדל בין הדת לחכמת הקבלה הוא בבחירה החופשית, הקו השלישי. לכן על האדם למצוא נקודה לביצוע פעולותיו, שלא תהיה תלויה בו בבחירה הארצית שלו, שלא יחפש תועלת עצמית. אם אנחנו מוצאים נקודה כזו ופועלים מתוכה, אנחנו בונים את עצמנו בצורה בלתי תלויה בטבע הקודם שלנו. אנחנו "חותכים" את הנקודה הזו מעצמנו ומולידים את עצמנו, לא הבורא.

כל הקושי נמצא בנקודה הבלתי תלויה הזו, היא תמיד מבלבלת אותנו ומוחקת את כל מה שהבנו והרגשנו לפני רגע, ושוב מטביעה אותנו בתוך ה"ערפל". כיוון שרוצים להכניס אותנו למימד חיים שונה לחלוטין, לגלות לנו מציאות אמיתית במקום מצב של חוסר הכרה שאנו נמצאים בו היום.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 27.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בחירה ללא רמיזות
כיצד למצוא את נקודת החופש שלי?
המתאם בין הבורא לנברא

One comment

  1. Did the Bore in (Kabbalah"),creatad us broken/Blind/cruel 5000 years a go,so we can very slowly recreate our selves in-toLoving peaceful beeings

    THIS IS A QUESTION

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest