דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / נקודה שחורה באוקיינוס של טוב

נקודה שחורה באוקיינוס של טוב

laitman_2011-02-25_9222-70.jpg

כל ההבדל בין המקובלים (האנשים עם נקודה שבלב, שהולכים בדרך ההתפתחות רוחנית) וההמונים הדתיים, מסתכם ביחס שלהם לבורא. המקובלים אומרים: "הכול תלוי בי", אני צריך להשתנות, והבורא הוא קבוע, אבסולוטי. להשתנות יכול רק מי שיכול להיות רע יותר או טוב יותר, והבורא הוא רק "טוב ומיטיב". אז כיצד ניתן לבקש ממנו להשתנות ולהפוך להיות טוב יותר? משמע שעכשיו הוא רע?

המקובל סבור שרק הוא זה שצריך להשתנות, ואף אחד אחר אינו זקוק לתיקון, לא העולם, לא החברים, לא הקבוצה, אף אחד. אני נמצא עכשיו בתוך הטוב והמיטיב, בתוך הבורא, בתוך הכוח היחיד של הטבע, שנקרא "אין עוד מלבדו". והצורה שבה אני מרגיש אותו תלויה בתכונות שלי.

אם אני עובד עם הקבוצה, זה אני עובד, אני משתנה, לכן נדמה לי שקיימת קבוצה, שעוברת כל מיני מצבים… אך למעשה אני עובד עם הצל שלי, עם התכונות שלי.

ואותו הדבר גם עם הבורא. נדמה לי שהוא מתייחס אליי באופן שונה, פעם מתקרב אליי ופעם מתרחק ממני. אך אני עובד עם עצמי, על רקע האבסולוט, "הטוב והמטיב", שאין עוד מלבדו. אני – בתוכו.

לכן "כל הפוסל במומו פוסל", אני רואה את הצל שלי על רקע הבורא. ואני הוא זה שרואה מבחוץ את עצמי, את ההשתקפות של התכונות שלי.

אם כך, כל העולם, חוץ מהמקובלים, מבקש מהבורא להשתנות ומוכן לעשות הכול, רק שהבורא יהיה טוב כלפיהם. הם אינם סבורים שהם צריכים לשנות את הטבע שלהם, לתקן את ה"יצר הרע" שלהם, את האגו שלהם, אך הם מבקשים מהבורא שהוא יהיה טוב אליהם כפי שהם.

והמקובלים אומרים להיפך: הבורא הוא "טוב ומיטיב", "אין עוד מלבדו", מקיף וכולל את הכול, כוח הטבע היחידי שקיים. לא קיים שום דבר חוץ מהבורא. חוץ ממנו קיימת רק נקודת הרצון לקבל, שנבראה "יש מאין". בתוך הנקודה הזאת מתרחשות כל מיני פעולות, כל מיני שינויים בהכרה שלה את ההימצאות שלה בתוך האור העליון.

פתאום הנקודה הזאת מרגישה שהיא מתרחבת עד למימדים של מלכות דאין-סוף, אחר כך נוצרים העולמות, מתרחשים שינויים כלשהם. אבל את כל זה מרגישה אותה הנקודה עצמה. שום דבר לא השתנה. כל השינויים מתרחשים רק בתוך ההרגשה שלה. וכך זה נמשך, עד שהיא משיגה את המצב הקבוע, את ההרגשה שהיא כמו נקודה שחורה שנמצאת בתוך "הטוב והמיטיב" היחיד שקיים.

כל הגלגול הזה שאנחנו עוברים בתוך הבריאה, עד לגמר התיקון שלה, נועד רק כדי שנקבע היכן באמת אנחנו נמצאים, רק כדי שנגלה את הבורא.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 26.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בהשתקפות של האור העליון
מאמר מס' 1 שממנו הכול מתחיל
הרע הוא חוסר היכולת שלנו להרגיש את הטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest