דף הבית / משבר עולמי / מתי יגיע הרעב?

מתי יגיע הרעב?

photo_rav_gh70_196.jpg

שאלה: הייתי רוצה לשמוע תחזית קונקרטית (אם אתה יודע כמובן), בעוד כמה זמן יגיע הרעב? כמה ימים, שבועות או חודשים נותרו לנו?

תשובה: לצערי, באירופה המזרחית יהיה קשה כבר בחורף הקרוב. ואנחנו צריכים להסביר לאנשים שרק השתוות הצורה שלנו לטבע, תמשוך כוחות חיוביים, שהשפעתם תהיה מורגשת כשינוי מהיר של המצב לטוב יותר.

שאלה: מה חוכמת הקבלה המליצה ליהודים לעשות בתקופת השואה, מנקודת המבט הפרקטית?

תשובה: עוד בשנת 1920 בעל הסולם ארגן 300 משפחות למעבר לפלשתין. מחשבותיו על פינוי כל יהודי פולין גרמו להתמרמרות של האורתודוקסים, אשר גירשו אותו מוורשה. הוא נסע לפלשתין לבדו, וכל הנשארים נשרפו בידי הנאצים.

כל המקובלים של אותם הזמנים, קראו ליהודים לעזוב את אירופה. כמו אז גם היום, אף אחד לא מקשיב לנו! הרי לא נדמה לך, שהיום אתה נמצא בסכנת מוות, נכון?

בעל הסולם – הרב יהודה לייב אשלג 1884-1954

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

5 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכלי העולמי הכי יקר!

    באהבה רבה לקראת הקונגרס באנגליה ,

    אתה ואני- כלי אחד… וכך יהיה  כל העולם:

    http://kabbalahmedia.info/index.php?DLANG=HEB&UILANG=HEB&LID=2543&JS=no

  2. אנחנו מקשיבים

    נעשה ונשמע! Wink

  3. אני לא מבין לגבי השאלה על השואה. לכאורה בעל הסולם עשה כאן מעשה "בידיים וברגליים" ולא מעשה רוחני. הרב תמיד אומר שמעשים פיזיים לא יכולים לשנות את המציאות והנה עובדה: בעל הסולם עבר לארץ ישראל כדי להמנע מהשמדה. כאן אני חייב לשאול שאלה שמטרידה אותי כבר הרבה זמן: איך אני יודע מהן הפעולות הפיזיות בעולם הזה שאני כן צריך לבצע, שהן כן חיוניות, כי הרי אי אפשר רק לשבת וללמוד כל היום ולעבוד בעבודות דחק. מצד שני, אם אני עובד בעבודה מתוחכמת – אני חייב להשתמש באגו שלי כדי להתקדם באופן פיזי. אז מה הפתרון בעצם?

  4. איך יכלו יהודי אירופה בכלל להקשיב אם הבורא לא נתן להם עדין נקודה שבלב? הרי זאת לא הייתה בחירה שלהם אם להישאר או לא, הם היו בובות, כמו שכולם היום.

  5. אנחנו צריכים להבין שיש תוכנית ומתרה לטבע ולנסות להבין שיש הצדקה בכול דבר אפילו שאנחנו במצבים הכי רעים ויסורים ומקללים את כול העולם אנחנו מקבלים בירורים הכי אמיתי ואז אנחנו מקבלים היזדמנות לצעקה והגברת הרצון לבין הכול ולהיתדשות.אי אפשר ליראות איך היתה קמה מדינת ישר אל אם לא השואה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest