דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / משלטון מאונך לעולם עגול

משלטון מאונך לעולם עגול

שאלה: נדמה לי שהכוח לא יבוא מהשלטון, אלא מהעם, שיוביל את הממשלה להחלטות נכונות.

תשובתי: זה יותר טבעי לעולם החדש, כי אנחנו עוברים מיחסים הדדיים אגואיסטיים למערכת גלובלית "עגולה". העולם כבר מחובר הדדית בכל חלקיו, וכתוצאה מכך מקבל צורה אלטרואיסטית. זאת כבר צורה שמבטלת את שליטת הממשלות, ולכן הן כבר אינן יודעות כיצד לנהל את המדינה ואת העם. הרי ההנהגה שלהן היא בקו מאונך, ממעלה למטה, שמתבסס על הכוח הצבאי וכוח הכסף.

אבל הסדר הקודם נעלם, ואנשים פתאום יוצאים לרחובות בדרישות שונות. הטבע מעורר אותם לזה: הרצונות של העם מחוברים ב"עיגולים", והיום הם נעשים יותר חזקים, יותר מורגשים, יותר ברורים. אנחנו נראה את התופעה הזאת בכל רחבי העולם.

זהו טבע הדברים, אין מה לעשות. העם מתחיל לדרוש סדר חדש, אפילו מבלי לדעת איזה סדר בדיוק. יהיו מהומות, אבל זה מה שיקרה. הממשלות, ששלטו בזכות הכוח והכסף, ייפלו, והעם יעלה לשלטון. זאת התקופה שמצפה לנו.

והפיתרון הוא אחד: ערבות. העם בכל מקרה יצטרך "לתפוס את השלטון". אבל איך? כיצד להימנע מלחזור על טעויות הממשלה הקודמת ולמצוא דרך חדשה? לשֵם כך צריך להתחבר, להיות "עגולים" כמו העולם הגלובלי והאינטגרלי. וצריך להזדרז, כדי לחסוך את כל והבעיות והייסורים שיכולים להגיע בדרך.

לדוגמא, אם אירופה כבר עכשיו הייתה יודעת כיצד להתחבר בצורה נכונה, והייתה מקבלת החלטה מתאימה, היא הייתה שומרת על עצמה. אבל במקום זה, האיחוד האירופי מתקדם לפירוק.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מצווה אחת", 19.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
סוד ההצלחה: ישיבה סביב שולחן עגול
איך להתחלק בצורה נכונה
בואו נשמור על הטייקונים, זה ישתלם לנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest