דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / איך להתחלק בצורה נכונה

איך להתחלק בצורה נכונה

בעל הסולם, "מצווה אחת": "אומר אני: שהמצווה הראשונה והיחידה, שתהיה בטוחה יותר לשאיפה לבא ל"לשמה", היא, לקבל על עצמו שלא לעבוד לצורכו, אלא במידת ההכרחיות לעבוד בהם, כלומר, בדיוק עד לידי סיפוק קיומו בלבד. ובשאר הזמן, יעבוד למען הציבור, להושיע נדכאים, ולכל בריה בעולם הצריכה ישועה והטבה".

שאלה: על אלו נדכאים מדובר ואיך ניתן להושיע אותם?

תשובתי: בתקציב המדינה אין מספיק כסף כדי לספק את כל הדרישות הנוכחיות של העם, ובטח שלא את דרישותיו העתידיות. חוץ מזה, ישראל, כמו כל העולם, נמצאת בהתדרדרות. שלא נשלה את עצמנו: אנחנו נמצאים במשבר לא פחות משאר העולם. פשוט זה עדיין לא מורגש, בגלל קנה המידה הקטן שלנו. אבל לצערי, עוד מעט גם אנחנו נרגיש את המשבר. הרי אנחנו לא מבודדים מהעולם, אלא להיפך, תלויים בו במובנים רבים.

לכן, לא ניתן לספק את כולם "מלמעלה", אבל אפשר לחלק לכולם את הנחוץ "מלמטה". כשנערכו בארץ מִבְצעי איסוף בגדים לנזקקים, נקודות האיסוף קרסו מהעומס. משמע שאנחנו, כעם, צריכים להביא את עצמנו למצב של תרומה, של נתינה, ואז יהיה לנו שפע בכל דבר. אנחנו צריכים להתחבר, להשלים זה את זה, להגיע למצב שבו קופת המדינה והקופה הפרטית של כל אחד הם היינו הך.

ובקופה הזאת אין לנו כל כך הרבה כסף. הוא אינו מספיק אפילו לביטחון המדינה, שלא לדבר כבר על כל שאר הדברים. עלינו להבין שאין לנו מאיפה לקחת. וכל תוספת תבוא על חשבון חוסר במשהו אחר. לכן תוצאות המאבק על התקציב תלויות במי ש"צועק חזק יותר", מי שדורש ביתר תקיפות. בצורה כזאת לא פותרים שום דבר, אלא רק מרוקנים את הקופה ופוגעים במדינה.

הפיתרון הנכון והאמיתי הוא החיבור, שיאפשר לנו לעלות למצב של שיתוף, ליכולת להתחלק בינינו בצורה צודקת. כל אחד יספק לעצמו רק את הנחוץ, והוא יהיה מסופק מזה. הרי אין תענוג גדול יותר מלהרגיש שאתה מחובר עם כולם. זה מסיר מאיתנו את ההגבלות. אנחנו מקבלים מזה הארה עליונה, רוחנית, מפני שאנחנו נמצאים בהתאמה לטבע. חוץ מהגישה הזאת, אין שום אפשרות אחרת לחלק לכולם ולספק לכל אחד את כל מה שהוא דורש. במילים אחרות, אנחנו מתנהגים כמו במשפחה.

ולשֵם כך, עלינו לערוך דיון משותף, סביב שולחן עגול, מתוך גישה של ערבות הדדית. כולנו נרגיש שאנחנו נמצאים במערכת אחת, שלכולנו יש את אותו המצב, אותה הקופה, אותם החיים. ואז נתחיל להרגיש את העולם הרוחני, שבו הכול באמת מסודר בדיוק כך: רק לפי ההשתוות, כשכּל אחד "מתמוסס" בכולם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מצווה אחת", 19.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
סוד ההצלחה: ישיבה סביב שולחן עגול
משלטון מאונך לעולם עגול
בואו נשמור על הטייקונים, זה ישתלם לנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest