דף הבית / משבר עולמי / משבר כלכלי גלובלי דופק בדלת

משבר כלכלי גלובלי דופק בדלת

הודעה חדשותית: "הקריסה של מדדי המניות והנפילה של מחירי מוצרי גלם הובילו להיסטריה ושוק. היצוא והיבוא נופלים, הבועה של שוק המניות מאבדת אוויר, ובתור עומד גם תחום הנדל"ן.

באיחוד האירופאי ובארה"ב הסתיים עידן כלכלת הצריכה. הביקוש שהואץ על ידי מתן הלוואות, חדל לגדול. לכלכלה העולמית אין צורך לא במתכות ולא בנשאי אנרגיה בהיקפים הנוכחיים. מדינות המזרח התיכון מוסיפות בעיות לשוק הנפט, בכך שמנפחות את השוק בנפט שאין בו צורך, רק כדי למחוץ את המתחרים מארה"ב שמפיקים נפט מצפחה. בארה"ב יש צמצום של משרות בתעשיית הנפט והגז, והאיום של אי החזרת ההלוואות שנלקחו לצורך פרויקטים של צפחה רק גובר".

אני פה כדי להרגיע, אין מקום לבהלה, זהו מעבר הדרגתי לצורת קיום חדשה: מאגואיסטית, בהמית, פרטית, לאלטרואיסטית, אנושית, חברתית. הכול תלוי בהכרה ובצורת השתתפות שלנו במעבר הזה, של כל אדם ושל כולם יחד. מערכת אינטגרלית, גלובלית, מאחדת ומאלצת אותנו, את האדם ואת החברה, להידמות לה. הטבע לא סובל, לא רק ריקנות, אלא גם חוסר התאמה איתו. במידת חוסר התאמה אליו, הוא משפיע ופועל על האוביקט הלא תואם, על ידי כוחות שמחזירים אותו להתאמה, להידמות, לאיזון עם המערכת הכללית של הטבע. את כוחות התיקון האלה של האדם והחברה אנחנו מכנים בשם משבר.

בשפה היוונית : κρίσις מהפועל  κρίων, שמסמל "לקבוע, להגדיר, לבחור". משמעות המילה "משבר" היא פתרון, נקודת מפנה, כלומר נקודת תיקון, ולא קלקול. בשפה הסינית: משבר (危机 wēi jī, "ווי צזי"). wēi – זו סכנה, jī – מנגנון הפעלה, תמריץ, כוח יצירתי (של הטבע). בעברית (רש"י): באבני הלידה נמצא מקומה של היולדת, שבמקום "אבנים" נקרא גם כן "משבר".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest