דף הבית / אקטואליה / חוסר האונים של אירופה הזקנה

חוסר האונים של אירופה הזקנה

שאלה: היום מגיעה למזרח אירופה ולארצות סקנדינביה כמות גדולה של פליטים מהמזרח התיכון. בתהליך הזה אני נדהם מהסובלנות של האירופאים, שמקבלים את מה שקורה כדבר המובן מאליו. לפי הערכות אחדות, אוכלוסיית שבדיה תגדל תוך שנה אחת ב-10%, זוהי תוספת ענקית! בתודעה של האנשים השתרשה נקודת מבט שצריך לעזור לפליטים, למקמם, להאכילם ולשרתם, ובחזרה הפליטים למעשה כמעט ולא עובדים. מה הסיבה ליחס הזה? הרי בעבר המדינות האלה נאבקו על השטחים שלהם, נלחמו זו עם זו, ואילו עכשיו הן נותנות בקלות את השטחים שלהן.

תשובתי: זהו חוק התפתחות החברה האנושית. כאן מתגלה ההזדקנות המנטאלית והמוראלית של האנושות. אירופה הזדקנה, הפכה לתשושה, החלישה את עצמה על ידי הסובלנות שלה. אבל פעם הדת הנוצרית שמרה בצורה נוקשה על מסגרות ההתנהגות של האדם במשפחה, בחברה, בכל מקום ובהכול. אבל במשך 200-300 השנים האחרונות, היא נחלשה בהדרגה, ונכון להיום כבר לא מהווה כוח מושך, מגביל וקובע, אין לה שום שליטה, שום השפעה.

האנשים בעצמם לא יכולים להתארגן, הם זקוקים לאיזה שלטון עליון: או כנסייה, או ממשלה חזקה. אבל ממשלה חזקה זו דיקטטורה, דבר שכבר באופן כללי לא יכול להיות באירופה, רק אם לא יופיע המצב שהיה בגרמניה לפני 100 שנה. לכן מדינות אירופה יוותרו בהדרגה בצורה ברורה לחלוטין על עמדותיהן, יאפשרו לעשות איתן כל מה שאפשר. סמים? בבקשה, לפתוח גבולות למוסלמים? בבקשה. ואם יתחילו להגיע לשם הודים או סינים? מה זה בשביל סין להעביר לשם מאה מיליון מאזרחיה? בשביל מה להם לנסוע לסיביר, כשבאירופה הכול מוכן?

עוד נראה הרבה חילופי מקומות מעניינים, הרבה הגירות של עמים, כפי שזה היה בעבר. אירופה סיימה את ההיסטוריה שלה ונכון להיום זו כבר לא אותה חברה שקבעה לעולם את הרף התרבותי והמדעי. זה כבר לא קיים.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הדור האחרון" מס' 16, 19.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest