דף הבית / המשבר ופתרונו / משבר חוסר ההתאמה

משבר חוסר ההתאמה

שאלה: מה צריכה להיות התוצאה המרבית והטובה ביותר של ההפצה ההמונית שלנו?

תשובתי: מדובר על תהליך – ההמונים צריכים להכיר בכך, שהם נמצאים במשבר ושמהות המשבר הזה היא לא בתופעות כלכליות, פיננסיות, משפחתיות, חינוכיות, דתיות, מדעיות, לימודיות וכולי. המשבר מתפתח בתוך האדם ונועד להביאו להתאמה עם המערכת החדשה, שמתגלה עכשיו בעולם. גודל הפער בין האני האגואיסטי, שמסתכל על הכול מעמדות אישיות אינדיבידואליות והעולם, שחלקים ממנו מקיימים קשר הדדי יותר ויותר צפוף.

איני תואם לעולם, לטבע, ולכן אני מהווה היום בתוכו כוח זר. הגילוי הזה של חוסר ההתאמה, זהו המשבר. בהתאם לכך, התיקון הוא להגיע להתאמה, כלומר, להשתוות הצורה עם הטבע. איך אני יכול לעשות זאת? כי הטבע הרי לא ישתנה, התופעות הרעות שמתגלות בכל תחומי החיים, לא ייעלמו, אלא להיפך, הם ירכשו אופי יותר ויותר משברי, הרסני וכואב.

את הבעיה הזאת האנשים צריכים להכיר. ואז הם ישאלו: "באמצעות מה אנחנו יכולים לתקן את עצמנו? איך אנחנו צריכים להיות? מי יכול לתת לנו את שיטת התיקון?".

בסופו של דבר, אנחנו מביאים אותם לכזאת עובדה, שללא חינוך אינטגרלי לא יהיו בעולם שום שינויים. רק כאשר האדם יתחיל להיתקן בהדרגה, הוא ישנה את המערכות הקיימות. הכלכלה, התרבות, החינוך, המסחר – את כל זה הוא ישנה בהתאם לשינויים שבתוכו. כי האדם בעצמו בנה את כל המערכות האלה מתוך היחס האגואיסטי שלו לעולם, ועכשיו, לאט לאט כשהוא עולה לגלובליות ולשיתוף הפעולה ההדדי, בכך שהופך להיות גוף אחד שלם אינטגרלי, בהתאם לכך, הוא ישנה את כל מה שבנה.

כרגע עדיין הוא אינו מבין כיצד לממש את השינויים, מפני שבעצמו עדיין לא השתנה, הוא לא שונה מהמערכות הישנות. אך הן כבר נכשלות ואינן מצליחות כמו מקודם. וכאן אנחנו צריכים, תוך מספר פגישות, להסביר ולהוכיח לאנשים, שללא שינויים פנימיים הם לא ייצאו מהמשבר. ולאחר מכן הם יעברו את הקורס לחינוך אינטגרלי.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 10.06.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest