דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / דרך ישרה, לנו ולכל העולם

דרך ישרה, לנו ולכל העולם

שאלה: מה הכריח את בני ישראל לקבל את התורה בהר סיני?

תשובתי: הצרות, הבעיות והייסורים. מה עוד יכול לשמש לך כתמריץ, אם אתה נמצא בתוך הרצון האגואיסטי?

אך קיימים ייסורים שונים – או שהם באים אליך מהעולם הסובב, או שאתה בעצמך מעורר אותם מבפנים. כך או אחרת לא נוכל ללא הצרות, והשאלה היא רק האם שולחים לך אותן מבחוץ או שאתה מעורר אותן מבפנים על ידי הלימוד, במחשבות, בהבנה, בהכרה? נאמר: "החכם רואה את הנולד". אם אתה פועל בעצמך זה מספיק כדי להתפתח ב"דרך אחישנה", בלי לחכות לצרות שידחפו אותך קדימה. הן גם מכריחות אותנו להחיש את הזמן, אך ההבדל הוא עצום.

אם אני חכם, אני הולך היישר אל המטרה. אם לא, אני נעצר בדרך ואז הצרות גורמות לי לנוע. אני בורח מהן, ולאחר מכן, בכל זאת הולך בכיוון המטרה. אולם בכך אני מאריך את המסלול – במקום דרך קצרה וקלה אני הולך בדרך ארוכה וקשה.

כך או אחרת, בסופו של דבר אני אגיע לאותו הדבר. וכדי שמלכתחילה אבחר בדרך הקצרה, אני צריך לשמוע למקובלים שמתארים את שיטת התיקון. בכך תלויה ההצלחה שלי: האם אני שומע להם או לא.

שאלה: כיצד אנחנו בעצמנו נשמע להם ונמסור את הידיעה הזאת לעם ישראל?

תשובתי: חייבת להיות הכרה בגדלות הקבוצה, המורה והבורא, כדי להעלות את המטרה בעיניך.

מה שנוגע לעם ישראל, כאן הכול תלוי בנו. הרי אנחנו בעלי חופש בחירה – אנחנו יכולים "לחדד את השמיעה שלנו" על ידי העבודה בקבוצה והמאמצים השונים שאנחנו חייבים להשקיע. הרי אנחנו יודעים מה העניין ולכן שומעים את מה שאומרים לנו, והאחרים אינם מסוגלים לשמוע זאת. הם חייבים לקבל את זה מאיתנו. הם יוכלו להצטרף אלינו בצורה פאסיבית, לאחר שנעשה הפצה.

שאלה: אז כיצד הם יראו את הדרך הישרה – את הקו האדום שמסומן בשרטוט?

תשובתי: הם ילכו אחרינו. אנחנו נתקדם יחד איתם, כ"גלגלתא ועיניים" ו"אח"פ". הרי גם אנחנו בעצמנו יכולים להתקדם בקו האדום רק בצעדים בודדים – במידה שנרכוש את השיטה. בכל שלב אנחנו צריכים לממש אותה, לפני שעולים למדרגה הבאה. ולכן, לא ניתן להתקדם ללא הכלים של "אח"פ". פשוט איננו מבינים כמה אנחנו תלויים בהם.

"אח"פ" זה כל "אומות העולם" ו"ישראל" זה רק "גלגלתא ועיניים", ט"ר, כלים דהשפעה שמגיעים מהבורא: "כתר", "חכמה" ו"ג"ר דבינה", בכללות, הכלים דג"ר הם חלק אלוקה ממעל, אף על פי שהחלק הזה הוא שבור. בישראל אין כלום, הוא לא יכול להתקדם, לא יכול לסדר את הקשר עם הבורא ללא הכלים דקבלה. דווקא אותם צריכים לתקן ולהביא לדבקות. אך הם בעצמם אינם מסוגלים לזה ולכן התרחשה השבירה, שכתוצאה ממנה הכלים של ישראל ושל אומות העולם נכללו זה מזה.

עכשיו למעלה יש חלק מה"אח"פ" ולמטה – חלק מ"גלגלתא ועיניים". זה מאפשר להם לסדר את הקשר ביניהם, אחרת, הקשר לא היה בכלל.

בפעם הראשונה זה קרה בחורבן בית ראשון (בדרגת "מוחין דחיה"), כשעשרת השבטים התפזרו בעמים ונעלמו. בפעם השנייה הקשר נמתח בחורבן בית שני (בדרגת "מוחין דנשמה"), כשהתפזרו שני השבטים הנותרים.

במקרה הראשון, אנחנו איבדנו את אותם החלקים שקשורים עם ה"אח"פ" האמיתי. זו הייתה ירידה מדרגת "חכמה" לדרגת "בינה".

ובמקרה השני שני השבטים לא נעלמו – הם רק היו בגלות.

בסופו של דבר, בזכות ההתערבבות, נוצר קשר – התכללות של "גלגלא ועיניים" ו"אח"פ". ועכשיו אנחנו יכולים להתחיל "למשש" את החוטים הללו.

הכלים של "גלגלתא ועיניים", שנפלו ל"אח"פ", הפכו לדתות. כך גם בעם ישראל: ה"אח"פ" שעלה ל"גלגלתא ועיניים" בא לידי ביטוי ביהדות. במילים אחרות, במקום הרוחניות האדם מתאר לעצמו את הגשמיות, במקום "ואהבת לרעך כמוך", הוא מקיים פעולות פיזיות שונות – לא בפנים בתוך הרצון, אלא בחוץ, בתוך החומר.

אולם בסופו של דבר, בזכות ההתכללות יש לנו אפשרות להיתתקן.

מתוך שיעור על מאמר הערבות, 10.06.12

ידיעות קודמות בנושא:
העם שהתאחד מעל האגו
ישראל פנימי וחיצוני
לתת דין וחשבון לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest