דף הבית / חינוך, ילדים / משבר המשפחה

משבר המשפחה

חוות דעתו של ל. לִיטוֹבְצֵ'נְקוֹ, פסיכולוג: לפי הנתונים של ארגון הבריאות העולמי, מקרי ההתאבדות תופסים מקום רביעי כסיבה לתמותה, לאחר מחלות לב וכלי דם, סרטן ופגיעות אחרות. יותר מאלף מקרי התאבדות מתרחשים מדי יום.

חוסר תשומת לב: החיים היום מוכיחים שמוסד המשפחה מתפרק, הופיעו נישואים אזרחיים ונישואים עם אורחים, והילדים הם "של אף אחד". בעבר מוסד הנישואין היה ערובה לחוזק המשפחה: הגברים השיגו אמצעי קיום והנשים חינכו את הילדים, ויחד הם דאגו להורים המזדקנים.

היום החלופה לאהבת כלבים היא שכיחה, ואחר כך לילדים. המשפחה הפסיקה לדאוג לזיכרון המין שלה, קיים נתק של קשרים בין הדורות, אין דוגמה לחיקוי הגון. המחשב החליף את חיי המשפחה.

עם השנים הילדים חווים יחס רגשי קריר כלפי ההורים. הקרירות הרגשית של ההורים כלפי הילדים הופכת לסיבה לגדילת יתמות, התעללות בילדים. לילד חסר עידוד כדי להיות בטוח בחיים, ובטוח בכך שהוא עושה את הדברים הנכונים.

כתוצאה מכך, מתרחש עיכוב בהתפתחות של השליטה העצמית על הרגשות וההתנהגות. בבתי הספר היסודיים הילדים מצפים לעידוד כזה בלימוד מהמורים. אולם אם המורה רואה בתלמידים רק כאובייקט של עבודתו ואינו רואה אותו כאדם, אז התלמיד אובד עצות – איך אפשר לחיות כשאף אחד לא צריך אותו, לא בבית ולא בבית הספר. נוצר צורך למות. הילדים המתבגרים לא יכולים לסבול אכזריות והשפלה.

תגובתי: האגו הגיע גם למשפחה, וההרס של המשפחה מהווה את החוליה האחרונה בהרס החברה האגואיסטית שלנו. לכן, או שנתעורר לתיקון ושיקום, או שנבוא לכך דרך מלחמת עולם.

ידיעות קודמות בנושא:
ההתאבדות היא תוצאה של משפחה לא נכונה
ההורים אשמים
על הרס המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest