דף הבית / משבר עולמי / משבר ההתנגדות לבורא

משבר ההתנגדות לבורא

photo_rav_gh70_039.gif

דעות:

חיימה פוסואלו מונפורט, ספרד, עיתונאי, מחבר הספר "תוכנית מונפורט": "בטווח ארוך יהיו רעב כרוני ומחלות, ירידה במספר העשירים, עלייה במספר העניים. לא תהיה ארכיטקטורה חדשה, יישמרו אותם העקרונות התפעוליים של הסכם ברטון-וודס. רפורמות לא משמעותיות בקרן המטבע הבינלאומית, הבנק העולמי, האומות המאוחדות, ארגון הסחר העולמי, השיחות בדוֹחה ייעצרו".

רשמה סוהוני, שותפה ב-Seedcamp: "הפער הגדל בין המדינות העשירות מאוד בעולם ויתר העולם, הפך לסיבה למשבר. אנשים ניסו לחיות שלא לפי האמצעים".

פרופ' גנאדי אוסיפוב, מנהל המכון למחקר חברתי-פוליטי באקדמיה הרוסית למדעים: "הייחודיות של המשבר הנוכחי הוא באגואיזם של "מיליארד הזהב", ההרגל להעביר תוצאות והשלכות של תופעות שליליות אל העולם ה"שני" וה"שלישי"".

ואדים גאורגיאדי, מנהל ZenteQ.AM, סגן נשיא RenderX, ארה"ב: "הייחודיות של המשבר הנוכחי שהוא עובר דרך הגבולות של המדינות באמצעות שיטות כלכליות. המשבר הבא יהיה גיאופוליטי, ושיטות ההעברה של המשבר הזה מחברה לחברה לא יהיו כלכליות".

סאשה א. בורר, מנהל חברת Xan Ict: "המשבר הבא יאופיין בחילוקי דעות עוד יותר גדולים בנוגע לכיוון שאליו העולם יתקדם, וכמו כן במאבק על המשאבים הטבעיים".

רגנר לונדברג, מנהל חברת Ronning ehf: "המשבר העולמי הבא יהיה כתוצאה ממחסור במשאבים טבעיים והיעדר הבנה הדדית בשאלות הנוגעות לפוליטיקה ולדת".

ר.מ. סִילְבאירה, עיתונאי: "המשבר הבא יאופיין על ידי גורמים אקולוגיים".

מוסטפה בָדֵאווִי, ראש Colacom: "המשבר העולמי הבא יקרה בהכרח, הקפיטליזם יקרוס משום הנחיצות הדחופה במזון ובמים".

תגובתי: אנחנו נמצאים במשבר היחידי של התנגדות האגואיזם שלנו לאלטרואיזם של הבורא. הבורא יותר ויותר מתקרב אלינו, מתגלה לנו, בתוכנו. את הניגודיות של שני התכונות בתוכנו, הקדום – האגואיסטי והחדש שמתגלה – האלטרואיסטי, אנחנו מרגישים כמשבר.

בעבר, התגלתה בנו תכונה אחת "רצון למען עצמי", ואנחנו הרגשנו בה את העולם שלנו כהומוגני (אחיד), הכול מורכב מחומר אגואיסטי (דומם, צומח, חי ומדבר) שנמצא בארבע הצורות שלו של יחסים הדדיים אגואיסטיים. עכשיו מתחילה להתגלות בנו תכונה חדשה "רצון למען האחרים", השפעה ואהבה, תכונות הבורא (הטבע). התכונה הזאת מנוגדת לנו, איננו יכולים להרגיש ולהבין אותה, כפי שבהמה אינה יכולה להבין את האדם. לכן לא נצליח לרכך את המשבר, ועל אחת כמה וכמה לא נוכל לתקנו אם לא נרכוש את תכונת ההשפעה.

המשבר הוא אחד, ואין זה משנה כיצד הוא יתגלה, מפני שהמאבק עימו צריך להיות אחד: לשנות כמה שיותר מהר את עצמנו מ"רצון למען עצמי" ל"רצון למען האחרים". ככל שאנחנו בעקשנות יתר נשתוקק "לתקן" את היחסים ההדדיים האגואיסטיים שלנו, כך נקבל מכות יותר ויותר גדולות. מפני שהטבע, הבורא, הוא קבוע ואינו משתנה, רק אנחנו הם אלה שמשתנים. ולמרות שנדמה לנו שאנחנו משפיעים על העולם, כעבור פרק זמן מסוים אנחנו ניווכח שבכל מקרה הכול מתרחש לרעה. עלינו להבין שהעולם זה מה שאנחנו מרגישים בתוכנו, ולכן הוא תלוי רק בתכונות שלנו. איזה עולם להרגיש, עולם אגואיסטי או עולמו של הבורא, זה תלוי באיזו תכונה האדם נמצא, בתכונת הקבלה או בתכונת ההשפעה. כך הבורא יביא אותנו להידמות והשתוות אליו.

לכן, אם לא נבין ונתקן את המשבר, הוא יורגש בצורה יותר ויותר חדה, מיחסים הדדיים כלכליים ועד למחסור במים ומזון ואבטלה גוברת. עבודה שמספיקה ליום שלם הייתה אפשרית בציוויליזציה הקודמת בגלל מחסור בטכנולוגיה מודרנית. מאחר והמשבר הוא גלובלי, כלומר הוא הופיע כתוצאה מהקשרים שמעל למדינות, הפתרון האפשרי שאליו יפנו הממשלות דומה לכך: כפי שהאויבים מסכמים על ריחוק הדדי ועל אי תקיפה, כך גם המדינות ינסו לכרות ביניהן הסכמים דומים, בכך יעדיפו "להתפזר", כמו בזמן גירושין, לקרוע קשרים בין לאומיים ובין מדיניים, כדי לא להגיע למלחמה. אך מאחר וזה מנוגד לתוכניתו של הבורא/הטבע לחבר את כולנו יחד לאחד שלם, אז בסופו של דבר תופיע התגלות עוד יותר עמוקה של המשבר, של ההתנגדות לבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר הוא לא תרופה, אלא דחף לתיקון
הטבע תמיד צודק. אז מה הוא אומר?
כשהמשבר יהפוך לבלתי נסבל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest