דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על שפת הקבלה – חלק י"ח

מקובלים על שפת הקבלה – חלק י"ח

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

כל השפות כלולות בחכמת הקבלה

"דע, שהשמות והכינויים והגימטריאות, (אף) המה שייכים לגמרי לחכמת הקבלה, והסיבה שהם נמצאים גם בשאר השפות (תנ"ך, הלכה, אגדה), הוא, שגם כל השפות כלולות בחכמת הקבלה (מקורן בשפת הקבלה והן השפות הפרטיות שלה). משום שכל אלה הם (לא אחר אלא) סברות פרטיות מיוחדות, אשר שאר השפות מוכרחות להסתייע בהם.

ואין להעלות על הדעת, שארבע שפות אלו, המשמשות להסברת חכמת התגלות אלוקית, התפתחו בזה אחר זה, בסדרי הזמן, אלא האמת שארבעתם התגלו בפי חכמי האמת ביחד… וכל אחת כלולה מכולם (שאר שלושת השפות), שיש לשון הקבלה (לדוגמא) גם בתנ"ך כגון: עמידת הצור, ושלוש עשרה מדות הרחמים, שבתורה ומיכה, ובבחינת מה, מורגשת בכל פסוק ופסוק, וכן המרכבות (המערכות של העולמות העליונים המתוארות), בישעיהו ויחזקאל, ועל כולם שיר השירים (של המלך שלמה), (למרות החיצוניות הרומנטית הגשמית) שכולו לשון הקבלה ממש. ועל דרך זה בהלכה (ספר החוקים שמסודר בסגנון משפטי) ואגדה (סיפורים), ואין צריך לומר, עניין השמות הקדושים (של הבורא) שאינם נמחקים, באים בכל השפות יחד במובן אחד (כלומר מסופר רק על דבר אחד והוא גילוי הבורא לאדם – מ.ל.)".

בעל הסולם, תורת הקבלה ומהותה

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על שפת הקבלה – חלק י"ז
מקובלים על שפת הקבלה – חלק ט"ז
מקובלים על שפת הקבלה – חלק ט"ו

One comment

  1. אם כך, למה אנחנו מצמצמים את עצמנו ללימוד שפת הקבלה בלבד?
    אם כל השפות נתגלו בבת אחת, מדוע רק שפת הקבלה מתאימה לתיקון הנשמות של דורנו?
    למה בעל הסולם לא כתב את פירוש הסולם על ההלכה? הרי אם הוא היה משבץ מילים משפת הקבלה, כמו שעשה בזוהר, אז גם הספר הזה היה ראוי לשימוש. לא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest