דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / מקובלים, החוקרים של הטבע העליון

מקובלים, החוקרים של הטבע העליון

מדע רגיל עוסק בחקר החומר, הרצון ליהנות. אנחנו חוקרים את דרגות הדומם, הצומח והחי של הרצון, בכך שלומדים את ההתנהגות שלו, בודקים את התגובות שלו על כל מיני פעולות, צוברים אותן וכך יוצרים מדע.

גם את החומר העצמי שלנו, הרצון ליהנות בדרגת ה"אדם", אנחנו יכולים לחקור, לבדוק ולעשות ממנו מדע. בדרך זו נוצרה חכמת הקבלה. היא נובעת רק מתוצאות ניסיוניות שמגלה האדם על עצמו. ושום ספר אינו נופל מהשמיים ולא נשמע כל קול מלמעלה…

המקובל הוא אדם שחוקר את הטבע ומגיע לגילוי הכוח הכללי שלו. מהכוח הזה נובעת אנרגיה שבראה את כל הבריאה. את הכוח הזה אנחנו מכנים בשם בורא, ואותו אנחנו לומדים וחוקרים: אילו פעולות השפעה אנחנו יכולים לבצע עליו, ואיזו תגובה מקבלים בתשובה. זו נקראת חכמת הקבלה.

אנחנו רואים שכל מדעי הטבע, על הטבע של העולם הזה, שחוקרים את דרגות הדומם, הצומח והחי, וגם חכמת הקבלה, נובעים מתוך ידע של אותו הכוח היחיד הגלובלי הפועל על כל הדרגות של החומר-הרצון. לכן חכמת הקבלה, שלומדת וחוקרת את הכוח הכללי הזה ואת השפעתו על החומר שנברא על ידו, מהווה את המדע הכולל ביותר. וכל שאר המדעים נכללים בו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 15.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מדע לחקר הבורא
הדרך מתלמיד למומחה
הכוח השני

One comment

  1. בס"ד לכולנו חברי וחיבורי!
    התןרה זו מתנה היא תבלין לנשמה, עם ישר-אל הוא עם סגולה, יש לו תפקיד בעולם הבריאה, לעשות עבודה המקודשת לכולם, הסגולה היא עבודה קשה, עד אשר ישיג את הגאולה ויקבץ את כל העולם באור התבונה,
    בתבנית מובנת של בורא הבריאה במלכות עולם, ללא תחרות קנאה ושנאה יש מקום לכולם ברוח נדיבה, כי זו תוכנית הבריאה, המחממת מהאש, מקדם היא כתובה, זו הכתובה, "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים", שם כולם יבואו ויראו את השלם, ואנו הראשונים קבלנו עבודה, לשלם בשביל השלם באמונה מתוך אהבה ומתוך ענווה, כי הכל נברא לכבוד כולנו, למען נכיר ונדע שהכל ממנו יתברך, הרוח והאור יאירו על כולם, ושיר המעלות ידובר, ויגידו כולם:" בואו נעלה לציון לראות את היכל המלך את מקןם מלכותו". כולנו נכרע ברך ונראה שאין עוד מלבדו טוב ומטיב לכולנו, לא יהיה הבדל בינינו, כי כולנו נקבל את רוחו הנדיבה בתוכינו, ןלכבוד שמו היקר יתנו. יבואו כולם כדי להיות בטוחים ומבוטחים ברוח קדשו באמונה ובאהבה, יקבלו כולם נשמה.
    נשמת האל הברואה, ויבואו מכל העולם לקבל את מלכותו.
    בכבוד רב, שלכם: שולמית אילת
    קרית אונו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest