דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מהי הנוסחה להשראה?

מהי הנוסחה להשראה?

כל סוג של מעשה אומנות: ציור, מוזיקה, ריקוד, כל סוגי ההבעה העצמית, גם כן נקראים "מדע", כי הרי הם נובעים מאותו האגו, הרצון ליהנות.

כפי שאני חוקר את העולם הזה, כלומר לומד על התכונות האגואיסטיות שלי ביחס לאור, בדיוק כך זה גם בריקוד, בציור או במוזיקה, אני לומד על הגילויים העצמיים שלי על רקע האור הלבן. גם זה וגם זה משקף את סוגי החוקיות הקיימים. רק באומנות אני לומד על התכונות האינדיבידואליות והספציפיות שלי, ובמדע רגיל אני חוקר את הרצון שלי בדרגת הטבע האגואיסטי הכללי שלנו, ולכן כולנו מגלים תופעות זהות כשקוראים לזה מדע.

לדוגמה, מה זאת פיזיקה? – מחקר על איך שאני רואה את הטבע העצמי שלי על רקע האור הלבן, אך אנחנו כולנו מקבלים את אותן התוצאות שאנחנו מכנים"עובדות", מפני שחוקרים באותה הדרגה (טבע דומם, צומח וחי), איפה שלכולנו קיימות תכונות זהות. אך קיימת דרגה יותר גבוהה של הטבע האגואיסטי, "אדם/מדבר", שאין הוא זהה לנו, מאחר וקיים בו לכל אחד שורש רוחני משלו וחופש בחירה משלו ולכן כשמנצלים אותו, אנחנו רוקדים, או שרים, או מציירים, מנגנים בכלי נגינה, זה יוצא לנו מאוד אישי. אומנם הכול נובע מאותו הרצון ליהנות.

חכמת הקבלה נותנת גישה כללית לתפיסת המציאות. רק נדמה לנו שחוקים מדעיים נוקשים ויצירתיות חופשית אינם קשורים בשום אופן זה עם זה, אומנם גם זה וגם זה הם יצירה של הרצון האגואיסטי שלנו. אך אם אנחנו כולנו עושים משהו זהה, אז אנחנו מחשיבים את הצורה הזאת כקיימת באופן קבוע בטבע, מכריזים על זה כעל חוק ובונים על זה את המדע שלנו. אך אם מלחינים מוזיקה, אז אחד מלחין מנגינה אחת, השני מנגינה אחרת והשלישי מנגינה שלישית, אלפי מנגינות שונות, ולכן אנחנו אומרים שאין זה מדע כי הרי כל אחד עושה מה שמתחשק לו.

בדרגת "אדם" כבר לא נצפית חוקיות "מדעית" מדויקת, לדרגה הזו משתייכים הפסיכולוגיה וכל סוגי האומנות: ציור, מוזיקה, ריקוד. אך זה גם כן "מדע", כלומר צורות התגלות של הרצון שלי על רקע האור הלבן שניתן לראות ולחקור. אך רק באופן מעשׂי. פשוט עכשיו בדרגת אדם איננו מסוגלים להבין את הצורות האלה. כשאנחנו נפָתֵח בתוכנו את השכבה הזאת של דרגת "אדם", בעזרת חכמת הקבלה, נוכל לחקור אותה בצורה מדעית מושלמת ומדויקת, ונבין למה אנחנו מציירים, רוקדים ושרים כך, מאיפה זה נובע? ואז זה יהפוך למדע מדויק, הלומד על הגילויים של הרצונות שלנו על רקע האור הלבן.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 15.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים, החוקרים של הטבע העליון
מדע לחקר הבורא
הכוח השני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest