דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מפיקים רוחניים ונותני ההשראה שלהם

מפיקים רוחניים ונותני ההשראה שלהם

שאלה: הנשים עוסקות הרבה יותר טוב ובצורה יותר מוצלחת בהפצת החינוך האינטגרלי. נוצרת תחושה, שהן לאט לאט דוחקות את הגברים מההפצה. האם זה לא יהווה פגם עבור הגברים?

תשובתי: בעיקרון, כן. הגברים צריכים יחד איתן להשתתף בהפצה. לא הייתי אומר, שרק הנשים צריכות לעסוק בזה. זה לא נכון. בהפצה צריכים לעסוק זוגות, גבר ואישה. לא זוג נשוי, אבל בזוגות. אם לא, אז שני גברים.

אבל שתי נשים יכולות לצאת לאיזה שהם אירועים רק כמומחיות, למשל, כמו פסיכולוגית וסוציולוגית, שביחד מעבירות הכשרה. אבל אם שתי נשים סתם מסבירות משהו לגברים, אז מה פתאום שהם ישמעו להן? לכן הגבר צריך להיות המוביל ויחד איתו אישה אחת או כמה נשים.

שאלה: אבל הנשים לרוב לא מקבלות את הגברים מהקבוצה שלהן כסמכות. ולכן גברים רבים לא רוצים להתעסק איתן. מאיפה זה בא ומה לעשות בקשר לזה?

תשובתי: העניין הוא, שלפני היציאה לחינוך האינטגרלי, לנשים אף פעם לא היה שום מרכיב רוחני. הן חיו לידכם, כמו "סוכנת בית בפרוזדור", ברקע, והרגישו את עצמן כלא נחוצות.

עכשיו, עם הופעתם של החינוך וההשכלה האינטגרליים, הן פתאום הרגישו שיש להן בידיים משהו שהן יכולות לממש בעצמן: לבוא במגע ביניהן, עם הקבוצה הנשית שלהן, לבוא כביכול במגע עם הבורא. זה בינתיים "כביכול", כי אין להן את זה עדיין בצורה ממשית. מגע עם הבורא נעשה דרך הקבוצה הגברית, אך לשם כך הנשים בכל זאת נותנות יגיעה.

כלומר, הופיעה אצלן הרגשה של עצמאות מסוימת, ואני מבין אותן. רק שאני סבור, שלרפא את זה צריך לא בזה שאתם שוב "תכניסו אותן לפינה", אלא תיקחו אותן בתור שותפות נכונות, ותחברו את הקבוצות ביניכם כאגודה אחת יחידה, שבה אתם תתמכו זה בזה.

אם ניקח לדוגמה משפחה, אז אני לא חושב שהגבר הוא ראש המשפחה בה. על אף שכך אומרים בצורה נומינאלית, אבל אנחנו יודעים שבבית האישה מנהלת הכול.

לכן אם אתם תפעלו בקבוצה כמו במשפחה, אז וודאי שהרווח הרוחני יהיה תלוי בכם, אבל לתמוך, לאשר ולתת השראה לגברים, תעשה קבוצת הנשים.

ובעזרתה, תחת הלחץ שלה, כלומר על ידי החיסרון שהיא תזמין בכם, אתם תעלו עוד יותר למעלה, כדי לתפוס רווח ותפוקה עוד יותר גדולים, אור עליון עוד יותר גדול. לכן על ידי שיתוף פעולה הדדי נכון אתם תראו איך הכול מתממש בצורה נכונה. אם יהיו פגמים, אז אתם מייד תרגישו חריגות כאלה.

מתוך השיעור הווירטואלי, 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עם מי ללכת להפצה?
חזרה לטבע
ביקורת נשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest