מפגש במקום ניטרלי

laitman_2011-12-06_0436.jpg

שאלה: האם המצב שבו נעלמת הרגשת ה"אני" שלי ואפילו הרגשת ה"אנחנו" שלנו, ניתן לאדם בתור דוגמא: "תראה מה אתה יכול להרגיש!"?

תשובתי: לא, ההרגשה הזאת אינה ניתנת לנו מלמעלה בתור דוגמא. זה כבר מה שאנחנו בעצמנו, מבפנים, מלמטה, מעוררים בינינו, מעבדים בינינו ומסדרים בינינו. אנחנו מפתחים את זה בכל יום בפעולות שלנו – משיעור לשיעור, מישיבת חברים לישיבת חברים. כל זה צומח מלמטה, וזהו כבר הכיבוש המשותף שלנו!

לכן אני חושב שאותה ההכנה שאנחנו מבצעים עכשיו, במיוחד בשלושת הימים האחרונים שלפני הכנס ובכנס עצמו – צריכה לקבץ את כולנו, בכל העולם.

אם את כל הכנסים הקודמים, החל מהכנס בתחילת דצמבר וכלה בכנס האחרון לפני שלושה שבועות, קיימנו בישראל, הרי שעכשיו מאוד בולטת העובדה שאנחנו יוצאים לעולם. אנחנו יוצאים לאיזשהו מקום רחוק, בצפון אירופה, לווילנה – מקום די מוזר, כדי לארגן שם כנסים כאלה. זאת לא מוסקבה ולא וינה. לכאורה נראה שזאת כבר לא נקודה כזאת משמעותית, למרות שגם היא מאוד חשובה עבורנו. אבל, בעצם, למה לא משהו אחר, למה שלא נלך למקום שבו החיים גועשים יותר?

זה בולט מאוד. וזה טוב מאוד. אני חושב שהמפגש הזה שלנו, הכנס הזה שייערך באזור כזה ניטרלי, יקבל ייחודיות שונה לחלוטין, גוון שונה לחלוטין.

שאלה: באמת, אירופה היא מקום רציני, ואם משהו מתחיל, הוא מתחיל משם. ההיסטוריה מלמדת אותנו שגם מלחמת העולם הראשונה וגם מלחמת העולם השנייה התחילו מאירופה.

תשובתי: היום אנחנו רואים כיצד מתרחשים באירופה שינויים אדירים. אבל למרות הכול, אירופה שינתה כיוון והולכת לקראת יתר איחוד, ולא לקראת פירוד. מאוד חששתי שהם ישחקו בפרוטקציוניזם וכתוצאה מכך יגיעו לפירוק.

אבל הם בדקו היטב את היכולות שלהם וראו שזה יעלה להם הרבה יותר ביוקר, יותר מכל פעולה אחרת. ודאי שהם היו מונעים משיקולי השוק בלבד. אבל זה טוב שכבר רואים הוכחות לכך שהאינטגרליות משתלמת יותר מהפירוד. הכול הולך לקראת זה, ונכון שזה קורה בדרך המיוחדת האופיינית להם.

אין ספק שזוהי תוצאה מהפעילות שלנו.

מתוך השיעור הווירטואלי, 18.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להצדיק את הפרוטקציה של הבורא
הנבחרים ללכת לפני כולם
ההתעוררות של העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest