דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השפעתם המועילה של הכנסים

השפעתם המועילה של הכנסים

Laitman_2012-02-24_1736_w.jpg

שאלה: כאשר אנחנו מדברים על ההשפעה שלנו לעולם, האם לא מתגלה בכך הגאווה שלנו?

תשובתי: זאת לא גאווה. אם נסתכל על המחקרים של המדענים על השפעת המחשבה, על הקשר בין העולמות הדומם, הצומח והחי, הרי שהיום מתגלים כאלה קשרים וכזאת חוקיות מפליאה, שבעבר חמקו מהמבט האנושי, מהחוקר.

ואילו היום העולם הפך להיות אינטגרלי, בכללות, ולכן האינטגרליות שלו מתגלה באופן פרטי. מסתבר שעולם הצומח ועולם החי קשורים זה לזה, מרגישים זה את זה ומעבירים זה לזה מידע. ואפשר לראות את זה ולחקור את זה. צמחים בחלק אחד של היער קשורים עם הצמחים מחלקו האחר של היער. אם אתה גורם סבל לאיזשהו חרק קטנטן שיושב על עלה, אז גם העץ שעליו צומח העלה הזה, מרגיש את הייסורים של החרק הזה ומעביר אותו לעצים האחרים, וגם שאר החרקים בחלקו האחר של היער מרגישים את הייסורים הללו.

אנחנו רואים תמונה ענקית סגורה, שנתמכת היום על ידי מחקרים. העולם מקושר הדדית בצורה מלאה ומוחלטת.

הכוח הגדול ביותר הוא כוח הרצון. לכן, כאשר אנשים משפיעים על הטבע בפעולותיהם המכוונות, אין ספק שמדובר בכוחות עצומים. וגם בזה תומכים מחקרים מדעיים. למשל, הוריקנים מופיעים כתוצאה מהשפעה מסוימת על הטבע מצד האדם וכן הלאה.

אבל העניין הוא, שכאשר אנחנו, כזאת קבוצה הטרוגנית מכל חלקי העולם, מתאספים סביב רעיון אחד, והרעיון הזה שואף לאיזון עם הטבע, לא לניגוד, אלא לאיזון, כלומר נתמך על ידי הכוח הכללי שלו, זה גורם להשפעה עצומה על כל הטבע!

ודאי שאנחנו לא מרגישים את זה ולא רואים את זה. אבל בכללות, זוהי לא סתם תרומה, אלא שינוי של כל מהלך ההיסטוריה! ולכן הכנסים שלנו כל כך חיוביים ומועילים!

בינתיים איננו רואים את זה. אך כאשר "נחלוף" על פני הנקודה הזאת ונתחיל להרגיש את השדה הכללי שבתוכו אנחנו נמצאים (ואנחנו נמצאים במרכזו של השדה הזה, כחלק המרכזי ביותר של כל המערכת), אז נראה עד כמה באמת חשובה כל פעולה נפשית שלנו.

מתוך השיעור הווירטואלי, 18.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לאחר שמונה שנים…
שהכנס ימלא אותנו ברוח חיים
להצדיק את הפרוטקציה של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest