דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעלה במדרגות התיקון

מעלה במדרגות התיקון

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת תצווה, סעיף קי"ד: חמישה עינויים הם ביום הכיפורים, אכילה, שתייה, רחיצה, סיכה, נעילת הסנדל, תשמיש המיטה. כדי להיעזר מחמש צדדים העליונים, חג"ת נ"ה, שיום הכיפורים, בינה, הוציא אותם, והם שערים שלה.

מאחר ועלינו לעבור מתפיסת המציאות ברצונות האגואיסטיים, לתפיסת המציאות ברצונות של ההשפעה, מחברי ספר הזוהר, כמו גם כל שאר המקובלים, מספרים לנו על כל מיני תיקונים אפשריים שעלינו לבצע בתוך הרצון שלנו בזמן מעבר ממדרגה למדרגה, כדי לקדם עוד יותר כל אחד מחמשת החושים הרוחניים.

כל חמשת החושים מחוברים ביניהם, לכן תמיד יש לנו פרצוף רוחני, כלומר תפיסת מציאות קבועה מוגדרת ומוגבלת. וכדי לעבור לתפיסת המציאות המתקדמת, עלינו להגדיל רצון, למשוך אליו את אור התיקון ולבנות את הפרצוף הבא, כלומר את עצמנו במדרגה יותר עליונה, וכך לגלות יותר ויותר את החושים, את תפיסת המציאות.

כך אנחנו מתקדמים, וכל ההפרעות האלה, עליהן מספר ספר הזוהר, "שעיר לעזאזל", "חמשת האיסורים", אלו הן סך הכול הגבלות שעל ידי יישׂומן אנחנו מגיעים מהר יותר לתיקון. הרי הם אומרים לנו מראש, מה כדאי לעשות בכל צעד, בכדי לכוון את עצמנו לתפיסת המציאות, במדרגה  היותר מורכבת, הפנימית והעמוקה. אז אנחנו נתקדם במהירות ובביטחון גדולים יותר, ולא נסבול מכישלון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
דרך הזוהר – אל קו האין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest