מעיין מים חיים

שאלה: כיצד מסבירים לאנשים בצורה הגיונית שהחיבור הוא הפתרון היחיד לכל הבעיות?

תשובתי: ברור, שהחיבור בין האנשים מעניק להם עוצמה. על העיקרון הזה בנויים הצבא, המפלגות או כל ארגון אחר. מספר אנשים שמתחברים ביחד כבר מקבלים כוח, במיוחד בימינו.

אפילו בתקופת העבדות חששו מחיבור בין העבדים. כל מדינה חוששת מאיגודים שונים. אם מתחברים יותר ממאה איש, מיד מתחילים לבדוק אחריהם מה קורה שם, מה הם עושים ומה התוכניות שלהם. זה נחוץ לביטחון הציבור.

אבל על ידי החיבור בינינו, אם זה חיבור נכון, אנחנו מתחילים להרגיש שיש בו מקור כוח כלשהו, שכל, הרגשה חדשה. עלינו להשתדל להרגיש זאת בעצמנו, אף שבינתיים אנחנו מזלזלים בזה. אם אני לא מקבל התעוררות מתוך מרכז הקבוצה, התרוממות רוח, הרגשת חום, אהבה, הגברת רגש ושכל, אז אני לא מחובר אליו.

בדיוק כפי שאני חייב לאכול משהו כל כמה שעות, כך אני צריך להרגיש תיאבון ורעב, להגיע לקבוצה ולקבל ממנה הזנה. אני לא חייב להגיע פיזית לקבוצה, אבל אני חייב להרגיש את המרכז שלה שממנו אני משתוקק למלא את עצמי.

אם בינתיים אינכם רואים ואינכם מרגישים מהו הרווח מהחיבור, סימן שאתם עדיין חייבים לעבוד על כך. אפילו המקובל הגדול ביותר אינו יכול לצאת מחוץ לעצמו אם הוא מתבודד במקום מסתור כלשהו. הוא חייב להיות קשור לפחות עם מספר תלמידים שווים לו או יותר גדולים ממנו, כדי שבתוך החיבור איתם הוא ימצא רגש ושכל ממדרגה יותר גבוהה.

כך כל פעם הוא יתקדם. אחרת לא יהיו לו חיים. הוא ייעצר במקום ויגווע, כי החיים חייבים כל הזמן להתחדש.

לכן, כאשר אנחנו מגיעים לאנשים ועוזרים להם להתחבר, עלינו ללמדם לגלות מקור מים חיים כדי שהם יוכלו לשתות משם, ממרכז החיבור ביניהם. כתוצאה מזה הם יקבלו רוח חיים. הם יתחילו להרגיש שזה חסר להם, כפי שילד קטן זקוק פתאום לאימו, לרוץ ולהיצמד אליה ואחר כך הוא שוב רץ למשחקים שלו. כך אנחנו צריכים להראות לאנשים את מקור החיים.

אתם צריכים להרגיש בזמן הסדנאות והפעולות השונות, שבחיבור ביניכם יש התפעלות פנימית חדשה, הרגשה יותר חדה של שמחה ומשמעות יותר עמוקה המאפשרות להגיע לבירור חדש של המצב הנוכחי והמצב הבא שלכם שמתגלה פתאום.

אם בזמן החיבור עם החברים לא מתעוררת הרגשה מיוחדת כזאת, סימן שאתם עדיין לא הגעתם בכלל לחיבור. עלינו לגלותו בעצמנו וללמד אחרים, כי הוא המקור לשמחה, לחיוּת, לכוח חיים ובשבילנו זהו גם מקור לבירורים, מפני שאנחנו לא מסתפקים ברגש, אנחנו רוצים גם לברר את המצבים הללו ולהשתתף בהם מתוך ההכרה, "לעורר את השחר" בעצמנו.

לכן, המעיין הזה שאנחנו מגלים במרכז הקבוצה הוא מקור הכוח להתקדמות הרוחנית. ולאנשים זהו מקור לביטחון, להרגשה נעימה, להסתכלות יותר נכונה כלפי היחס בתוך המשפחה, חינוך הילדים וכולי, כלומר המקור לחיים שלהם.

זאת נקודה מאוד חשובה. אני חייב למצוא לעצמי את מקור הכוח, מקור החיים, מקור השכל והמרץ, ופתאום אני רואה שהדרך נעשית יותר ברורה ומצבי מתייצב כדי להתקדם בכיוון הנכון, אני רוכש כוח ויציבות. את כל זה אני מקבל ממרכז הקבוצה.

מתוך ההכנה לשיעור, 21.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מה אתה יכול להשפיע לאנשים?
התנאי ההכרחי לעבודה עם הקהל הרחב
מיליון דולר או האור העליון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest