דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מסתבר שאלוקים אכן קיים

מסתבר שאלוקים אכן קיים

מסתבר שאלוהים אכן קייםמיכאל הלר, פרופסור למתמטיקה וכומר פולני, זכה בפרס יוקרתי על הוכחה מתמטית עקיפה לקיום האל. התיאוריה שלו גורמת להטיל ספק בקיומו של העולם הגשמי שסביבנו. הוא מציע לתיאולוגים מודרניים לחזור לדוקטרינה המקורית לפיה בריאת היקום התרחשה מחוץ להגדרות של זמן ומקום (פורסם באתר TIMES ONLINE ב 13.3)

התייחסותי: כל מה ש"קיים", כל מה שאנו מרגישים – מורגש בחושים שלנו. האם קיים משהו מחוץ לנו, מחוץ למה שמורגש בתוכנו – איננו יכולים לומר, כי איננו מרגישים.

לכן משמעות המילה "בורא" היא מלשון "בוא וראה", היינו בנה בתוכך כוונה נכונה (כוונה של אהבה ונתינה, כמו של הבורא) ואז תרגיש אותו בתוכך.

כך בנויים חמשת החושים שלנו. מחוץ להרגשת האדם אין כלום, כולל אלוקים!אלוקים – הוא תכונת האהבה והנתינה למישהו שכביכול נמצא מחוץ לי. אי אפשר להוכיח. ובכלל, מתמטיקה איננה מדע, כיוון שאיננה עושה ניסויים בטבע, אלא מהווה צורת רישום של מה שאנו מרגישים.

מכיוון שהכול תלוי רק בחושים שלנו – אותם עלינו לפתח!

את שיטת התפיסה הרגילה ("לתוכנו", אגואיסטית) כבר מיצינו. זהו המשבר הכללי אליו הגענו, שכולל גם את המדע. ניתן לפתח אפשרות אחרת של תפיסה ("להרגיש לא לתוכנו", אלטרואיסטית).

שיטת ההתפתחות נקראת חכמת הקבלה, מלשון "לקבל". לקבל מידע לתוכנו, אך זהו כבר מידע על מה שהיה נסתר ממך קודם, מהחושים שפעלו בשיטת תפיסה אגואיסטית.

כיצד אפשרי הדבר? במידת ההתפתחות של תכונת האהבה והנתינה, בחיבור עם נשמות אחרות, אתה מרגיש בתוכך את מה שקורה בתוכם. וגם מרגיש את התכונה עצמה. היא נקראת הבורא. מפני שהיא בראה את ההרגשה שלנו.

One comment

  1. פרוש האדרא רבא קדישא, האר"י, שער מאמרי רשב"י

    אמר שמואל אפשר לומר שגם בשביל הדרוש הזה נתכוון הרב זלה"ה לדרוש בפסוק אכן אתה אל מסתתר כו' ופירש כי מסתתר בגימטריא הוא אלף ומאה ורמז בזה כי החמשה נשמות נרמזים במלת מסתתר שגם הם עולים בגימ' אלף ומאה. בזה האופן נפש בגמטריא ת"ל רוח בגמטריא (ד"ש ע"ג) רי"ד. נשמה בגמטריא שצ"ה. חיה בגמטריא כ"ג יחידה בגמטריא ל"ז. סך הכל אלף ומאה עם הכולל רמז בזה שאריך אפין הוא סתרו של עולם כנלע"ד:

    להרחבה,

    http://www.kab.co.il/heb/layout/set/trans_page/content/view/full/22487

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest