ממעשיך הכרנוך

שאלה: ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות" בעל הסולם כתב שהאדם יכול לשעבד ולכוף את עצמו בתרי"ב המצוות. מה זה אומר? על איזו פעולה מדובר?

תשובתי: לאחר שהאדם גילה את 612 הרצונות שלו, בכל 125 המדרגות של כל רצון, בכל הצורות וההתכללויות, הוא משתדל לעבוד בהם בכוונה על מנת להשפיע. ההשתדלות הזאת היא בכך שהוא מבקש מסך, מקבל אותו ומנסה להשפיע בעזרתו. ואז האדם ממלא את כל הרצונות של הזולת שמתגלים לו.

בזכות התיקון הזה הוא מגיע לרצון ה-613, למצווה הסופית של האהבה, שמהווה את ההתכללות של כל השאר. מתגלה לאדם הרצון הכללי, המקיף, לא אחד מ-613, אלא הצירוף שלהם, כל הכלי הרוחני, רצון בלתי ידוע וחדש לגמרי, שלא ניתן להשיג אותו בצורה אחרת. ובו האדם מגלה את הבורא.

הוא רואה את אותו הכלי הגדול שאותו הוא מילא כשפעל בכוונה על מנת להשפיע ושהוא התייחס אליו כמו הבורא. ואז נגלית לאדם ההבנה של הבורא, לא המעשים שלו, אלא הוא עצמו. על זה נאמר: "ממעשיך הכרנוך". עכשיו האדם מבין לא רק את אותו הטוב שבו הבורא ממלא את כולנו, אלא את הבורא עצמו.

אנחנו לא יודעים מה זה. כי לא מדובר על היחס של הבורא אלינו, אלא על הבורא עצמו, בצורה הנקייה, ללא יחס אלינו. אני רכשתי השתוות אליו, אני רואה עכשיו מה זה להשפיע, ומהמעשים האלה אני משיג אותו, אני משיג את החצי העליון של הכתר.

זה מה שהבורא רוצה מהנברא שלו. למען הפסגה הזאת שם, למעלה, קיימת כל הבריאה. שם אני משיג את הבורא בניתוק מהבריאה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 30.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא מושג לפי מעשיו
הבורא נמצא בכל מקום
612 המרכיבים של האהבה העליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest