דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא תזיק כאן קצת חוצפה

לא תזיק כאן קצת חוצפה

שאלה: האם אני יכול לחייב את עצמי להשתנות פנימית? האם קיימת פעולה כזאת? למשל, אם אני כל הזמן אחזור למחשבות על הדאגה לכוונותיהם של החברים, על פי השעון המעורר, האם אני אוכל לבדוק את התוצאות של המאמצים הללו?

תשובתי: התוצאה לא ידועה לי. אני נותן יגיעה, ומה אני אמצא? – אני לא יודע.

שאלה: כיצד ניתן לערוך מחקר בצורה כזאת? מה המטרה שלו?

תשובתי: הביצוע. אם עשית את זה – התוצאה היא חיובית. כל שאר השאלות והטענות מגיעות כבר מהאגו: "מה יהיה לי מזה? האם אני אפסיד משהו?".

תנסה להתנתק מעצמך עד כמה שאפשר: ישנה משימה, ואני לא זקוק יותר לשום דבר. השעון מצלצל ואני חושב על החברים. ואז הם נעלמים משדה הראייה עד הצלצול הבא. זה הכול.

אנחנו באמת יכולים להצליח. הבעיה היא החולשה הפנימית: אין לכם מספיק חוצפה. והרי החוצפה כלפי שמיים פותחת בפניך דלתות.

כרגע אתה רואה את הדברים בצורה אינטליגנטית, ומנסה לסובב את הידית של הדלת בשקט, בלי שישימו לב, ולהיכנס פנימה. אבל לא, אתה צריך להכות בדלת כדי שהיא תיפתח.

שאלה: כיצד לרכוש את החוצפה הזאת כלפי שמיים?

תשובתי: חוצפה זה לא כשאני מפקפק בחוסר החלטיות: "האם זה כדאי? אולי אנחנו עדיין לא ראויים? אולי קודם כל צריך לצבור כוח וידע…". חוצפה זה כשאני דורש על אף שאני יודע שזה לא מגיע לי. אני יודע את זה ודורש את זה, כאילו הבורא חייב לי.

וזה מוצדק. אני מבין שאני לא מסוגל לצאת מהאגו, שהבורא ברא אותי בצורה כזאת, כך שאני לא מסוגל באמת להתחבר עם החברים. אני יודע שאני עומד בפני קיר, מפני שגיליתי את זה לאחר המאמצים שעשיתי. כבר ניסיתי הרבה דברים וכבר השגתי דברים מסוימים, אך כל ההישגים שלי חסרי תועלת בפני הקיר הזה. בכל פעם היצר הרע משתלט עליי ואומר לי: "חכה קצת, אתה עוד צריך לסיים את מה שלא הספקת. אולי בעוד חודש-חודשיים, כשתלמד טוב יותר את הספר 'שמעתי', תצבור כוח… אבל עכשיו אתה עדיין לא מוכן. שהאחרים ינסו".

צריכה להיות כאן חוצפה, אבל חוצפה רצינית ויסודית מאוד: "מגיע לי וזהו". זוהי לא התקפה חסרת שכל אלא חשבון בעל ביסוס. אני מביא איתי את המאמצים שהשקעתי. אני לא דורש סתם כך, אלא יחד עם החברים. וזה לא חשוב שאנחנו נראים כמו חבורת פושעים ולא כקבוצה מגובשת, אבל אנחנו דורשים בכל ההחלטיות, בכל אומץ הלב של האנשים שלא מוכנים לסגת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 30.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דורשים את המאור!
תהיה חצוף יותר עם הבורא
ההעזה העילאית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest