דף הבית / כללי / מלחמות ישראל והמשימה שלפנינו

מלחמות ישראל והמשימה שלפנינו

thumbs_03_100_wp.gif

שאלה: לפי מאמר "מתן תורה" הסברת שהדתות אינן כוללות את הכלל "ואהבת לרעך כמוך". הבאת כדוגמא את מלחמות הדת ואת הכתות בקרב ההודים. איך אני אמור להבין את מלחמות ישראל נגד "שבעת העמים" ונגד עמלק דרך נקודת המבט של אהבת הזולת?
תשובה: רק כמלחמות פנימיות בתוך האדם עצמו – נגד האגו שלו, ובשום פנים ואופן לא כדי להרוג מישהו במובן הפיזי! הקבלה מדברת אך ורק על התיקון של אגו האדם.

שאלה: נוצר רושם שאפילו בתורה יש טיהור באמצעות השמדה טוטאלית (למשל ערים של עובדי אלילים). אני משתוקק להבין כיצד פעולות אלו יכולות להתבצע נכון בהתאם ל"אהבת הזולת". נראה לי שאפילו אם הם מתבצעות מתוך אהבת הזולת באופן כנה, בכל מקרה הן יגרמו לדורות הבאים להגיע למסכנות מוטעות, וכתוצאה מכך – לאכזריות ולהרסנות.
תשובה: שאלות אלו תומכות שוב במסקנה שהתורה אינה מדברת לעולם על החיצוניות, אלא אך ורק על התיקון פנימי של האדם. בשום פעולות פיזיות לא ניתן לשנות באגו כלום. אי אפשר לתקן אותו באמצעותן. וכיוון שרק את הטבע האגואיסטי שלנו אנחנו צריכים לתקן, רק על התיקון הפנימי שלנו מדובר.
בעל הסולם כותב במרירות שספרי הקבלה וספר הזהר מלאים ב"תיאורים של העולם שלנו" שמבלבלים את לומדי הקבלה. לכן הדבר החשוב ביותר הוא, לשחרר את חכמת הקבלה מכתיבה זו, כדי שלתלמיד יהיה מובן שמדובר רק על הרוחניות. רוחניות אינה מתלבשת בגשמיות ואינה קשורה אליה בשום אופן. רוחנית היא רק כוח מחוץ לחומר.
צריכים לכתוב מחדש את כל חכמת הקבלה בצורה כזאת, שלאיש לא יהיה בלבול וכולם יבינו נכון את שיטת תיקון הנשמה. המשימה הזאת עוד לפנינו!

3 comments

  1. אכן מסכים בהחלט:
    "צריכים לכתוב מחדש את כל חכמת הקבלה בצורה כזאת, שלאיש לא יהיה בלבול וכולם יבינו נכון את שיטת תיקון הנשמה. המשימה הזאת עוד לפנינו!"

  2. רינת, הקבוצה הוירטואלית

    רב יקר,

    אתה בעצמך אמרת שרק כשנגיע לרוחניות נדע מה באמת קרה

    לפי סיפורי התנ"ך ומה לא.

    ומן הסתם יש מלחמות שקרו ויש מלחמות רוחניות, לא?

  3. אם מחית עמלק היא רק ברוחיניות?במה טעה שאול,שבגללו נלקחה ממנו המלוכה?
    ומדוע בסוף שמואל הורג את אגג ממש?
    אם שמואל היה מקובל בעצם היותו נביא מדוע הוא מבצע הריגה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest