דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / הקנוניה היהודית בפעולה

הקנוניה היהודית בפעולה

thumbs_chitryi_100_wp.jpg

שאלה: אני יליד יוגוסלביה לשעבר, שנוצרה באופן מלאכותי כתוצאה מכל מיני חשבונות לאומיים, אתניים ודתיים ונקלעה למלחמה נוראית.ב"בנין החברה העתידית" מסופר שדווקא היהודים צריכים להיות חברי הממשלה האלטרואיסטית העתידית, כיוון שהם סבלו יותר מאחרים משך כל ההיסטוריה, ולכן הם המנוסים ביותר ויודעים איך הכול צריך להתנהל.

יחד עם זאת, במאמרים אחרים כתוב שבורא מעורר את כל העמים להתחבר, שמילת "ישראל" מלשון "ישר לאל", וש"ישראל" אינם בהכרח האזרחים הנוכחים של מדינת ישראל או היהודים. האם תוכל לפרש זאת בשבילי וגם בשביל אלו שמאמינים במה שנקרא "הקנוניה היהודית".

תשובה: נקודה שבלב יש בכל אחד ואחד. אצל אדם אחד, יהודי לפי מוצאו, התגלתה הנקודה שבלב עוד בחייו הקודמים, מאברהם ועד חורבן הבית השני. אצל אחר, שאינו יהודי לפי מוצאו, היא לא התגלתה עד כה, ועכשיו היא מתגלה כתוצאה מהקשר עם נשמות יהודיות בנפילתן מחורבן הבית השני. לכן:

  1. כל אחד שמתגלה בו רצון לבורא, שנקרא ישר-אל או נקודה שבלב, הולך בדרכו האישית למטרה.
  2. אלו שכבר היו בקשר עם הבורא – יהודים לפי מוצאם – חייבים לחפש דרך לבורא, אפילו ללא התגלות של נקודה שבלב, כדי להראות לאחרים את הדרך.

את הייחודיות של יהודים אתה מאשר בעצמך בחשד שלך ב"קנוניה היהודית". והקנוניה היא, שהיהודים כבר היו ברוחניות, אבל נפלו כדי להעלאות אותך לשם – רק זו הקנוניה.

2 comments

  1. להעלאות=להעלות+להלאות

  2. להלאות יכול להיות מלשון לאות

    עם נקודה בתוך הוו

    או מלשון הלאה

    או שזה ל אות

    כלומר להעלות דרך האותיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest