דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מלחמה חסרת תועלת עם הרצון

מלחמה חסרת תועלת עם הרצון

במשך כל תהליך הבריאה נשמר קשר קבוע ותמידי בין האור והרצון. האור ברא את הרצון, קשר אותו אליו וכך הוא נשאר קשור אל האור לנצח. אנחנו לא יכולים לקרוע את הקשר הזה.

הנברא יכול לעשות "צמצום", שבזה כאילו מפסיק לקבל אור, הוא יכול לבצע איתו כל מיני פעולות, אך הוא יכול להפסיק לרצות את האור הזה! זה היסוד של הבריאה, כך הוא הטבע של הרצון לקבל שנברא על ידי הבורא.

לכן, כלפי הרצון לקבל שלנו האור תמיד נמצא במנוחה מוחלטת, אנחנו תמיד רוצים אותו! כמה "צמצומים" שלא נעשה על עצמנו, כמה "מסכים", אבל את כל זה אנחנו עושים מעל לרצון לקבל. הרצון אף פעם לא נעלם ותמיד משתוקק לאור. ושום הסתרות וגילויים, מחיצות ומדרגות לא יעזרו לשנות את זה, שהרצון קיים רק אם מרגיש את האור, משתוקק אליו. ואם אין אור, אז גם אין רצון.

לכן, כל מיני פעולות אפשריות רק מעל לרצון שקיים בנברא, מאחר וכזה הוא הטבע שלא ניתן לברוח ממנו. אנחנו לא יכולים לעשות כלום עם הרצונות שלנו, אלא רק משהו מעליהם – כל מיני כיסויים, תיקונים. הרצון נשאר תמיד, כי זהו חומר הבריאה.

ואם נאמר שהרצון נעלם, גדל או קטֵן, מתחבר או מתפרק, מדובר רק על הרגשת הנברא, כלומר הפעולות מעל לרצון, שנשאר חומר קבוע של כל הבריאה.

צריך להבין את זה היטב, כדי לא להילחם עם הרצון לקבל ולא לנסות בצורה כזאת נאיבית לתקן את העולם, אלא במקום זה להתעלות מעל הרצון הזה ולהשתמש בו בצורה אחרת.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 02.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אין מקום לטעויות
גלידה לכולם
סגירת המעגל של הרצון

One comment

  1. אילו פעולות אנו יכולים לבצע מעל לרצונות שלנו מה הם כיסויים תיקונים מהו צמצום על האור שאותו אני אמור לבצע.מה גם שאינני יודע או מרגיש כעת איזשהוא.אם הצמצום כמו שכתבת הוא פעולה של הרצון לקבל אז שוב מהי פעולה שמעל רצון זה אנא פרט ותן דןגמא או משל תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest