דף הבית / משבר עולמי / מכת התאבדויות ביפן

מכת התאבדויות ביפן

ידיעה: "אסון משולש במימדים שהעולם עוד לא הכיר… נזקים, חורבן וחוסר וודאות… עשרות אלפי פליטים אמרו שלום לחייהם הקודמים והלכו לחפש מקלט במקור אחר…

קומאי הוסוקאווה, סוציולוג: "יש שמתפנים בשאיפה לשמור על חייהם, אך את רעיון הבריחה רבים מחשיבים ללא-יפני באופן טיפוסי, והמפונים מקבלים את כינוי הגנאי "בוגדים". ישנם חקלאים שביצעו מעשה התאבדות, מפני שעבורם הקרקע היא הכול.

במשך שנים רבות הם עיבדו את הקרקע הזאת והיא הפכה למורעלת תוך כמה ימים. עצוב לשמוע על כך שרבים סובלים מדיכאון. בגלל הצונאמי והתאונה הגרעינית, רבים איבדו את עבודתם, כך שיש להם סיבות שונות לחשוב על התאבדות".

הירוהיטו הירוסה, מומחה לפסיכולוגיית האסונות: "כמות ההתאבדויות גדלה לא במוקד האסון אלא בשטחי הפריפריה, כיוון שלאלה ששרדו ומוכרחים לבנות את חייהם מחדש אין את הכוחות.

האסון השפיע בצורה שלילית על הכלכלה של יפן והתזכורות החוזרות ונשנות על כך יכולות להזיק בצורה רצינית למצבם הפסיכולוגי של כל תושבי יפן. לכן רשימת הקורבנות ממשיכה לגדול, על אף שהאסון עצמו אירע לפני מספר חודשים".

תגובתי: יכול להיות שזה נראה כמעשה גבורה, אך האם זאת לא בריחה מפיתרון בעיות מסוימות, שאין את הכוח לפתור אותן בצורה בונה? האדם הוא יצור מאוד שברירי, רצון לא גדול לשמירה על הקיום העצמי, על המילוי העצמי.

לכן חוסר היכולת להשלים את החסר, חוסר המילוי והרגשת הריקנות – כבר מורגשים כייסורים, שמוכרחים להיפטר מהם, ייתכן גם שעל ידי בריחה מהקיום עצמו.
ידיעות קודמות בנושא:
עולם עגול
הפיתרון נמצא בינינו
הצרה של העולם היא הצרה שלי

One comment

  1. איזה עצה עזרה אתה מציע להם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest