מי מנענע אותי?

האדם נולד עם תכונות שקבועות בו מראש. בקשר אליהן לא דורשים ממנו שום דבר, לא משנה אם הן רעות או טובות, אם בכלל יש ביניהן משהו טוב, חוץ מהנקודה שבלב שמחכה להתעוררות שלה. הרי נאמר שיצר לב האדם רע מנעוריו.

אבל כך או אחרת, כל התכונות שלו משולבות ומיועדות לעלייה הרוחנית. בעולם הזה יש לאדם רק דבר אחד: לעלות מהמדרגה הבהמית למדרגת האדם. ולכן, ודאי שכל מה שיש בתוכו, כולל הנקודה הרוחנית הפנימית והתכונות הגשמיות החיצוניות, כל הפרמטרים, כל מה שמרכיב אותו – נבנה כך רק כדי לכוון אותו אל המטרה. מהמטרה הזאת, מהנקודה הסופית של גמר התיקון, הכול יורד לכאן, ומכאן הכול עולה בחזרה לגמר התיקון.

ודאי שאין מקריות. הכול תואם רק למטרה העליונה הזאת. ולכן אנחנו צריכים להתייחס לרע כמו לטוב, ולקבל את כל הדברים כמרכיבים הכרחיים שעתידים להתחבר עבורנו למצב הנצחי והמושלם שלנו.

חלק מהתכונות שלנו אנחנו יורשים מההורים, חלק אחר מקנה לנו החינוך, ולאחר מכן אנחנו מוסיפים לזה את התכונות שקיבלנו מהסביבה, מההרגלים שהופכים לטבע שני, וכן הלאה. כולן נחרטות בנו בצורה עמוקה מאוד, כאילו נולדנו איתן.

כאן עלינו להבין, ששום דבר לא מגיע באופן מקרי, כפי שחושבים האנשים בעולם שלנו. להיפך, הכול מגיע דרך המערכת שמשפיעה עלינו בצורה עקבית, בהתאם לתוכנית שמתחשבת בכל המערכת בכללותה.

במקרה כזה, כבר לא כל כך חשוב לי אילו גורמים בדיוק מייצבים אותי, בין אם זה ההורים, הילדים בגן ובבית הספר, השכנים, הרדיו והטלוויזיה, הספרים או עוד משהו.

למעשה, קורה איתנו הדבר הבא: אנחנו מקבלים מהבורא את נקודת הרצון שנברא יש מאין. לאחר מכן, הנקודה הזאת עוברת תחת השפעות שונות מצד האור, שאותן בעל הסולם מחלק לשלבים: תכונות מולדות (מצע), גורמים תוך-רחמיים, השפעת הסביבה הקרובה, השפעת החברה, ההרגלים וכן הלאה. בכללות, כולם באים מהבורא, וכך אני צריך להתייחס אליהם.

מכאן נשאלת השאלה: אז מה מוטל עליי? אני מתחיל להבין שהכול בחיים שלי נובע ממקור אחד ויחיד, שמתלבש בלבושים שונים. אך למעשה אלו לא לבושים. הם רק מצטיירים לי ככאלה, אבל למעשה זה הכול אותו האור העליון, שעובר דרך מסננים שונים ומצייר בתפיסה שלי דמויות כאלה או אחרות, שמתחברות עבורי לתמונת העולם, כולל הטבע הדומם, הצומח, החי והמדבר. על ידי זה הבורא כל הזמן "מנענע" אותי ודוחף אותי קדימה יותר ויותר.

אם כן, כאשר האדם אוסף יחד את כל סוגי ההשפעות הללו וקושר אותן עם המטרה הנכונה – אז יש לו עסק עם הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 22.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הוא בכל מקום. אז איפה אני?
רק הקבוצה ממקדת אותך בעיקר
להסתכל אל תוך השורש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest