דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחפשים פתרון במעגל של שווים

מחפשים פתרון במעגל של שווים

שאלה: האם בסדנה במעגל כל אחד צריך להביע את דעתו?

תשובתי: לא, זה לא עימות טלוויזיוני, שכל הערוצים מלאים בהם עכשיו. אם כל אחד יתחיל להביא נימוקים מצד השכל הגשמי שלו ולהראות לכולם כמה הוא חכם, זה לא ייתן דבר. במעגל אין מקום לחכמולוגים. אנחנו זקוקים לחיבור בלבד, ובחיבור כולם שווים.

אנחנו באים לסדנה כדי להתחבר ולמצוא את כוח האיחוד, חכמה משותפת. לכן, אין בינינו צדיקים וחכמולוגים, צודקים ולא צודקים, אלא כולם שווים. אנחנו מתאספים כדי להשקיע מאמצים פנימיים, נפשיים למען האיחוד בינינו, כדי להרגיש את כוח האיחוד שלנו בתוך הקשר הפנימי בינינו. הכוח הזה מתגלה הודות למאמצים שלנו.

ואין פה מקום לוויכוחים. בעצם, אין אפילו צורך לדבר. היה עדיף אם היינו יכולים להשקיע מאמצים פנימיים ולהתחבר ללא מילים כלל. אך מכיוון שאיננו רגילים לכך, אז אנחנו נאלצים לדבר על משהו. והנושא יכול להיות הכי שכיח ומוכר.

אף אחד במעגל לא מביע את דעתו! אני מקשיב למה שאתה אומר ומסכים איתך ב- 100%.

שאלה: אבל אנחנו מדברים על עניינים אקטואליים: לצאת מעזה או לא, לפעול כך או אחרת?

תשובתי: בשביל מה לנו לדבר על זה? מה אנחנו, ה"קבינט" שמקבל החלטות?

שאלה: אבל אנחנו רוצים לשמוע מה כל אחד חושב?

תשובתי: בשביל מה לי לשמוע מה כל אחד חושב? מה זה יעזור לי? אנחנו מתאספים במעגל לא בכדי לשמוע דעות של כל אחד, אלא כדי לברר את ייעודו המיוחד של עם ישראל. לכן אנחנו דנים על ההיסטוריה שלנו, על תפקידנו, על החכמה שלנו, למה אנחנו כאלה. צריך לדבר על זה ולא על המבצע בעזה.

אני מבין שזו שאלה שבוערת לאנשים בפנים, אך יש לעבור בהדרגה מהמעשה, למה שגרם לו: מדוע זה קורה כך? למה אנחנו נקלעים כל הזמן למצב הזה? למה הוא כל הזמן חוזר? למה אנחנו לא יכולים לתקן אותו אחת ולתמיד? מה השכנים רוצים מאיתנו ומה אנחנו רוצים מהם? האם ישנו כאן כוח עליון שכל הזמן "מחמם" בינינו?

אפשר להתחיל מנושאים אקטואליים ולעבור בהדרגה לדיון יותר פנימי. אנחנו בורחים משאלות אקטואליות ורוצים רק להתעמק בשורשים שלהן.

אם להתחיל לדון כיצד יש להילחם ואיך יגיב האויב, מה נכון ומה לא, ומה כל פוליטיקאי אמר בנושא, אז הדיבורים יימשכו בלי סוף וללא כל תועלת. עלינו לשאוף לברר את הסיבה, את הפיתרון – הרי הסיבה והפתרון נמצאים במקום אחד.

אבל אנשים בדרך כלל מדברים על התוצאות החיצוניות שמתחדשות מדי יום ומזינות את כלי התקשורת.

מתוך התוכנית "תפקיד עם ישראל", מס' 2, 08.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לא הגיוני, אבל עובדה
אין יותר מה להסתיר!
כיצד מנצחים במלחמה שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest