דף הבית / חינוך, ילדים / מזג, אסטרולוגיה, אינטגרליות…

מזג, אסטרולוגיה, אינטגרליות…

שאלה: ביוון העתיקה, שבה נולד היסוד של הפסיכולוגיה, הבחינו בארבעה סוגים של בני אדם בהתאם למאפיינים אישיים: אופטימי, אדיש, מלנכולי ורתחן.

בפסיכולוגיה המודרנית, המדור שעוסק באבחון של התכונות האישיות הוא מאוד רחב. אדם רוצה לגלות ולדעת מי הוא, אילו תכונות יש לו, כדי לממש את הפוטנציאל שלו ביעילות מרבית.

מדוע בשיטה האינטגרלית אנחנו לא משתמשים למשל ב- 16 הסוגים של התכונות האישיות, אלא רק בארבעה?

תשובתי: מפני שאלה הן תכונות אגואיסטיות, התואמות לד' סוגי האגו. אבל קיים עוד אחד, חמישי, שממנו הם כולם יוצאים ושאין לו צורה משלו. וזה באמת תואם למבנה בעל ארבע מדרגות של תפיסת האדם ושל הנשמה שלו. אבל כל זה שייך לאגו.

כל עוד האגו פעל, אנחנו באמת יכולנו לחלק בני אדם לכאלה סוגים, לחבר ולחשב אותם לפי המזלות. עד היום שבועונים רבים מפרסמים כל מיני ניחושים.

אבל אנחנו רואים שאי אפשר כבר לעבוד עם זה בצורה ממשית. בשביל מה עלינו לפנות לֵמה שמיצה את עצמו? – אנחנו כאילו הפכנו לאנשים אחרים, כבר אין לנו את זה. חיצונית, וודאי, בכל אחד מתגלה המזג המתאים, אבל היום אתה לא יכול לעשות עם זה כלום.

אם בעבר היית יכול למצוא זיווג לפי המזלות, אז תנסה היום להרכיב זוג בהתאם לאסטרולוגיה. ומה ייצא לך, נישואין מוצלחים? – לא. אתה תיתן עצות מסוימות לאופטימי, אחרות לרתחן, והם יהיו מאושרים? – לא.

אז בשביל מה אנחנו צריכים את הסיווג הישן הזה?..

הוא היה נכון ביחס לאותו האגו הפעיל, שהיה ליניארי בתוכנו, אינדיבידואלי, מכוון בצורה חדה לצרכים האישיים.

ועכשיו אין לי צרכים אישיים, אני כבר לא רוצה כלום. הם עלו אצלי לדרגה הבאה שאני מרגיש איזה צורך שאיני יכול לבטא אותו. איפה אני אמצא היום מקור למילוי הצרכים שלי, איני רואה את זה. ואני טובל בתוך איזה שהן סטיות מיניות, מעביר שם זמן לא ידוע איך, העיקר, לאבד את עצמי. ועוד סמים, טרור או עוד משהו, מפני שאיני רואה את מקור המילוי.

והוא יכול לבוא אליי רק דרך חברה אינטגרלית, שגם אני נכלל בה. לכן, אני מצידי צריך להיכנס לחברה אינטגרלית, ואז שם בפנים, במרכז שלה, אני אמצא את מקור המילוי שלי. אבל האדם עדיין נמצא היום בכזה שלב, שהוא אינו מבין את זה.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, תוכנית 32, 24.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רתחן, הגיבור של זמנינו
ולא צריך שום תרופות הרגעה…
לנבא את הגורל או לשנותו?

One comment

  1. ליאורה כהן

    שבת שלום ומבורך

    ברוך רופא חולים

    השבח לאל על כוהנים גדולים וגוי קדוש

    תודה רבה על הקישור החדש "חוכמת הקבלה לאור הערבות ההדדית"

    התהליך של "דבר לנער בשפתו" החל בקישור החדש ובמהרה נרד לשורשו עם עוד בירורים החשובים לעם

    ואמנם התחלתי דרכי באסטרולגיה והגעתי עד הלום כמו שאמרו כל הנחלים בדרך אל הים.

    כל הנחלים בדרך אל הים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest