דף הבית / חינוך, ילדים / מוסד הנישואין מתפקע

מוסד הנישואין מתפקע

שאלה: בהתאם לסטטיסטיקה של הנישואין והגירושין, כמות הנישואין הולכת וקטנה ואילו כמות הגירושין הולכת וגדלה יותר ויותר.

אנחנו אמרנו, שלמשפחה יש ייעוד מיוחד להתפתחות האדם, כדי שהוא יעבור מהדרגה הנוכחית לדרגה אינטגרלית, איכותית חדשה. מה כל כך ערכי וחשוב ביחסים המשפחתיים?

תשובתי: היום, לחלוטין שום דבר! זה פשוט קיום שאין בו בעצם צורך לאף אחד.

האדם מרגיש את עצמו הרבה יותר נוח כאשר הוא לבד, הוא אדון לעצמו. הוא ללא קושי יכול לשרת את עצמו, אין לו צורך בחצי השני. אם הוא חולה, ישנם מוסדות רפואיים, פנסיה, יש הכול. אם משעמם לו לבד, הוא מתקשר בטלפון או מוצא באינטרנט כל מה שרק אפשר, והנה כבר יש לו ידיד, ידידה, חברים. הם נוסעים יחד לנופש, מתאספת איזו חבורה וכולי. אנשים לא רוצים שום מעמסה. ולכן באופן טבעי, עד שמוסד הנישואין לא יראה את התועלת שבו, הוא לא ישוחזר.

פעם הוא היה הכרחי ולכן היה קיים. הייתי צריך לדאוג לעצמי: אם חליתי, אז היה צורך לטפל בי, אם הייתי צריך לחנך ילדים, אז היה צורך בעזרה של כמה אנשים: סבתות, סבים, מטפלות וכולי. אדם לא היה יכול לחיות לבד, כי היה צריך לבשל, ועד שתחמם את התנור ותכין עצים להסקה…

היום כל זה לא קיים. היום אדם קונה בסופרמרקט אוכל חצי מוכן, וכעבור עשר דקות הארוחה מחוממת במיקרוגל ומוכנה. במקרה קיצוני, אפשר לאכול באיזה בית קפה, בחדר אוכל, במסעדה. וזהו, הוא רגוע ולא צריך יותר שום דבר. יש טלוויזיה, מחשב, אם הוא זקוק לאיזו חברה, אז הוא תמיד יכול למצוא אותה, מפני שגם החצי השני מחפש את אותו הדבר. אין שום התחייבויות.

אם בני הזוג רוצים, אז הם יכולים להתחבר לפרק זמן מסוים במה שנקרא "נישואים אזרחיים", שלא מחייבים לשום דבר וכבר מתקבלים על ידי החברה כקיום נורמלי. ואם הם ירצו ילדים, אז הם יוכלו להוליד אותם גם ללא נישואין, זה לא משנה. היום נשים, אפילו יותר מגברים, אינן רוצות להיות מחויבות לנישואין. הן יולדות ילד מהבעל, וחושבות שהקשר הוא לא לזמן רב: "שיהיה אבא לילד שלי, ואחר כך אני אגדל אותו עם מישהו אחר ואחר כך אולי עם עוד מישהו שלישי".

וגם עבור הילדים היום זה מובן מאליו. הם לא תופסים במיוחד את ההורים, כי הם גם ככה מנותקים מהם על ידי המחשבים והפלאפונים שלהם ושאר הדברים. עבורם, ההורים הם פשוט יצורים שמלווים אותם בחייהם. היום הילדים מתחילים להבין בחיים הכול מוקדם מאוד ויוצרים מערכת חברתית משלהם. לכן יחסים כאלה עם ההורים כאילו שלא משתקפים עליהם.

בעבר ההורים היו "אבא ואימא" עבור הילד עד גיל 20. והיום הוא יושב להם על הצוואר עד גיל 40, אבל רק מבחינה כלכלית, ובכל שאר הדברים הוא כבר מבין הכול מגיל חמש.

לכן מוסד הנישואין בצורתו הנוכחית הוא נטול יסוד. הוא ייוולד מחדש כאשר האנשים יתחילו להבין שהם יכולים באמת להשלים זה את זה למשהו נעלה יותר, הכרחי, לאיזו השגה מיוחדת. רק אז! חייבת להיות משמעות, חייבת להיות נחיצות, אחרת בשביל מה?

מתוך התוכנית "בית הספר לחינוך אינטגרלי", 24.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מאה של קדמה תעשייתית, מאה של התפרקות המשפחה
יחד נתגבר על הכוחות הרעים שעומדים בדרך לאהבה
מדוע אנחנו לא מתאימים זה לזה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest