דף הבית / חינוך, ילדים / מדוע אנחנו לא מתאימים זה לזה?

מדוע אנחנו לא מתאימים זה לזה?

שאלה: תוך כדי תהליך הדיונים בסביבה האינטגרלית צצות שאלות על היחסים המשפחתיים ההדדיים, מפני שאנשים התעייפו מהבעיות המשפחתיות וסבורים שאין להם כל צורך בזה. איך אפשר להסביר לאדם בשביל מה הוא זקוק למשפחה? איזו תועלת תיתן כזאת צורה של יחסים הדדיים להתפתחות שלו?

תשובתי: פעם חיינו בצורה מאוד פרימיטיבית, לא יצאנו מחוץ לתחום של העיר שלנו, היינו מאוד פרימיטיביים ביחסים האישיים, במין, לא דרשנו שום דבר.

היום האדם משתנה, כל כמה שנים, ולפעמים אף פחות מכך, הוא שונה. אנחנו לא מסתפקים באותו הדבר. אם התחתנתי עם בחורה שמצאה חן בעיניי ובאמת התאימה לי כשהייתי בן 20, אז בגיל 30, 35 היא כבר לא מספקת אותי. אני השתניתי עד כדי כך, שהיא כבר לא מתאימה לי. ובגיל 50, 60 גם השנייה לא מתאימה לי. אז מה לעשות? אנחנו מרגישים שההשקפות שלנו הופכות לשונות ואף אחד אינו אשם בזה.

כזאת היא האבולוציה הסוערת הפנימית שלנו היום, עד כדי כך מהר אנחנו משתנים היום.

לכן אסור לכפות על האנשים דעה על כך, כדי לחיות נשואים זמן ממושך, במיוחד עם תוחלת החיים הארוכה שיש לנו היום. בשביל זה צריך להמציא עבור בני האדם מערכת רצינית לעידוד נישואין, כדי שתיראה תועלת ממשית, מפני שהאדם צריך להתעלות מעל להרגלים, המחויבויות, אי ההתאמות המוסריות והפיזיות עם אותו השותף שאיתו הוא חי 10 או 15 שנה. איך אפשר לעשות את זה?

לצורך זה צריך להיות קיים רעיון נעלה, משהו שמעל לעולם הזה, שכר כלשהו, שאותו באמת ניתן לקבל רק באופן כזה.

מתוך תוכנית "בית ספר לחינוך אינטגרלי", 24.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מאה של קדמה תעשייתית, מאה של התפרקות המשפחה
מוסד הנישואין מתפקע
תרגיל לבני זוג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest