דף הבית / חינוך, ילדים / תרגיל לבני זוג

תרגיל לבני זוג

שאלה: בשיחות האחרונות על היחסים במשפחה, אנחנו דיברנו על ההזדמנויות הנפלאות לצמיחה כאשר קיימים יחסים נכונים בין בעל לאישה. על אילו מרכיבים של קשר נכון ביניהם אתה היית מצביע קודם כל?

תשובתי: אני ממליץ על התרגיל הבא: תבחרו מתוך כל מה שיש ביניכם את נקודות המגע הטובות. אלה יכולים להיות הנכדים או הילדים, יכול להיות אירועים כלשהם, תחושות, חוויות נעימות מהעבר, תקוות לעתיד, אבל, הנעימות, הטובות ביותר. תאספו 10-15 נקודות של קשר טוב כזה, ותמיד תשמרו אותן ליתר ביטחון.

אותו הדבר תעשו עם הנקודות ההפוכות שתמיד מעוררות ביניכם מחלוקת, ויכוחים, משבר. תעמידו אלה מול אלה ותתחילו לחקור מה ההבדל ביניהן. פתאום אתם תראו שבעיקרון הן ממש אותו הדבר, אתם פשוט תקועים על כך שזה רע, וזה טוב.

תנסו לשנות את מקומם! בואו נתחלף. רשימה אחת "טובה", ורשימה אחרת "רעה". בואו ננסה לשנות: מה שאנחנו חושבים רע – יהיה טוב, ומה שטוב יהיה רע. בואו נשחק. בואו לא נרגיש כאנשים מוגבלים, מקובעים, אלא גמישים, מסוגלים לשינויים פנימיים, למטמורפוזות כלשהן. בואו ננסה לעשות זאת.

זאת עבודה מעניינת ביותר. ראשית, היא מיד מציירת את הדמות הכללית שלכם – מי שניכם? וזה מונע בעיות רבות. כאשר אתה מגלה את הבעיה, רואה אותה ברור, היא כבר לא בעיה. זה אחד.

דבר שני, נניח שאני יודע בדיוק מה הנקודות הרגישות ביני לבין בת הזוג שלי, הרי אנחנו חיים ביחד 45 שנה. ואני כבר מזמן הגעתי למסקנה שאין צורך להביע את דעתי בנוגע לבעיות או למקרים מסוימים. תעבוד על עצמך, תסכים בפנים, ואז נקודות המחלוקת האלה תיעלמנה. או שלפחות אל תיגע בהן, למה לך?

הזיהוי של מצבי המחלוקת ומניעתם זאת עבודה טובה מאוד. לפי דעתי יש צורך להציע אותה לבני הזוג קודם כל.

אני הייתי מלמד זאת גם את הילדים מגיל צעיר. אילו בעיות מתעוררות אצלכם בבית הספר, בנוגע למה, מדוע? תרשום אותן ואתה תראה שלא כדאי לך לגעת בהן, מפני שבכל היתר אתה יכול להיות חבר עם כולם, הכול יהיה בסדר. זה מאוד מכוון את האדם הקטן.

מתוך התוכנית "בית ספר לחינוך אינטגרלי", 24.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מוסד הנישואין מתפקע
מאה של קדמה תעשייתית, מאה של התפרקות המשפחה
מדוע אנחנו לא מתאימים זה לזה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest