דף הבית / חינוך, ילדים / מוכרחים ללכת בעקבות חוקי הטבע

מוכרחים ללכת בעקבות חוקי הטבע

laitman_2009-07_0231.jpg

עד עכשיו דיברנו על התהליך שאנחנו עוברים, ביררנו לאן הגענו ואילו אפשרויות עומדות בפנינו. אפשר כאן להציג הוכחות רבות, ספרות, ישנן אפשרויות עצומות לדיון ואנחנו נחזור לזה בהדרגה.

אך החלק הראשון – המבוא לקורס – מיועד לתת לנו מבט כללי על הדרך שעברנו במשך ההיסטוריה של התפתחות הרצונות שלנו, כדי להבין להיכן הגענו כאשר הרצונות האלה הפכו לגלובליים. הם סגרו אותנו במעגל אחד, קישרו בינינו בתלות הדדית, והפכנו למשפחה אחת שעומדת בפני שבירה.

המשבר בעצם מתרחש במשפחה הזאת שנקראת "אנושות". ואם נסדר את היחסים ביננו – כל החיים שלנו יסתדרו. וישנם מחקרים מעניינים שטוענים שאם האנשים יתחילו להתייחס אחד לשני כמו למשפחה אז אפילו הטבע, האקלים, תופעות הטבע האחרות גם יתחילו להסתדר.

מדענים רבים בימינו כבר מגלים את הקשר בין החברה האנושית לבין רמות הטבע האחרות: הדומם, הצומח והחי. גם עולם הצומח ועולם החי ירגישו בכך כוח חיובי אדיר.

צריכים להסביר לעצמנו שאין לנו ברירה, אלא חייבים להגיע למשא ומתן, להבנה הדדית במימדים עולמיים גלובליים. זהו הדבר הראשון שמוכרחים לעשות.

שאלה: אמרת שקיימים חוקי טבע שמתייחסים לפסיכולוגית האדם והחברה, ואם מבצעים אותם נגיע לחיים טובים. מה זה אומר? אני מבין שיש חוק המשיכה…

תשובה: אנחנו גם מדברים על חוקי הטבע הפנימי של האדם: הפסיכולוגיה שלו, פסיכולוגיה חברתית, משפחה, יחסים בין הורים לילדים, יחסים בין הילדים. מוכרחים לדעת את כל הפסיכולוגיה של יחסי האנוש – כלומר, הטבע הבהמי של האדם: קטן וגדול, הורים וילדים, זקנים וצעירים, כל השכבות האנושיות – לגובה ולרוחב. אם אני יודע את טבע האדם ואיך לסדר את היחסים ביננו, אז אני יכול לבנות חברה אנושית בצורה כזאת שלכולם יהיה בה נוח וטוב.

כל אחד יצטרך לוותר לשני, הרי כל אדם רוצה להיות "מלך" ושהאחרים ישרתו אותו. מצד שני, אם לחנך את האדם שיכבדו אותו והוא ירוויח מזה שהאחרים נמצאים כשווים לצידו ועוזרים ותומכים בו, אז הוא בשמחה יקבל את זה. הוא יראה שבמערכת שבה כולם תלויים זה בזה אי אפשר אחרת. נצטרך להגיע לזה דרך שכנוע.

ברור שאגו האדם ינסה כל הזמן להתנגד לזה ולהלחם, ירצה לשלוט באחרים. אבל מצד שני תתקיים דעת החברה. הרי הסביבה מאוד משפיעה על האדם ומחנכת אותו. אם החברה תרצה היא תוכל להחזיק את האדם במסגרת, תשמור עליו כדי לא לתת לאגו שלו להתפרץ. כך שהוא ירגיש ההפך – אם יישתמש באגו שלו לטובה, הוא יקבל יחס טוב מהסביבה ומכולם.

הדעה וההשפעה של החברה צריכה להיות דומננטית, מחייבת ומגדירה.

מתוך שיחה מס' 1 על החיים החדשים, 27.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"תהליך הגירושין" בכל העולם
אחריות האדם היא לסדר את החברה
ללמוד לחיות באיזון עם הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest