דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מוכן לקראת המבול?

מוכן לקראת המבול?

העבודה שלנו מורכבת כדי לרכוש בהדרגה את כוח ההשפעה ובו להשׂיג את הכוח של החכמה העליונה, במילים אחרות, את אור החכמה המלובש באור החסדים.

לפעמים זה לא מצליח לנו, ואז אור החסדים שהיינו צריכים לרכוש מתוך "מים שלווים", הופך למי מבול. אנחנו טובעים בו ואחר כך נעשית התחדשות, והרשימות שעולות וצפות, עוזרות לנו להמשיך הדרך. וכך בכל מצב: אפשר ללכת מעל לדעת ולהצליח, אך אם האדם מגלה רשלנות, לא מארגן לעצמו סביבה לתמיכה, הוא נופל להפרעה, לחטא וטובע ברשימו השבור הזה במקום לעבור מעליו. ואחר כך, בפעם השנייה, הוא בכל זאת מיישׂם אותו בצורה נכונה.

כך אנחנו מתקדמים. נאמר: "אין בארץ צדיק אשר עשה טוב ולא יחטא". הוא הרגיש את החטא הזה, את היצר הרע הזה שנברא על ידי הבורא ושמתגלה לו מחדש בכל שלב. ומהצד השני, אם הוא מיישׂם את הרשימות שלו כמו צדיק, כלומר מתעלה מעל לדעת אל היסוד מעל למלכות, אז הוא פועל בצורה נכונה.

כמובן, יישׂום מוצלח של הרשימות תלוי האם האדם הכין את התנאים הנחוצים: סביבה, לימוד וכל שאר האמצעים שהופכים לערובה להצלחה. וההצלחה עצמה, היא באמונה למעלה מהדעת, כשהאדם נמצא בקבוצה ויכול ליישׂם את הרשימות ביחס אליה, כדי שבסופו של דבר יוכל לעשות את אותו הדבר ביחס לבורא. באופן כזה, "הבורא" הוא תופעה יותר עמוקה, שהאדם משׂיג בכלים של הקבוצה.

לאדם תמיד ישנה האפשרות לאסוף את כל הפרמטרים ולארגן את כל האמצעים כדי "לבנות תיבה", ובכלל להיות מוכן לכל. הוא פועל בכך שנותן לעצמו דין וחשבון ברור על כל המתרחש, מנהל בדיקה עצמית, ואז דרך הקבוצה מגלה את הבורא. הוא מתקן את 613 הרצונות שלו לכוונה על מנת להשפיע, מוסיף אליהם את "שבע מצוות דרבנן" ובכך מגדיל פי 620 פעמים את העוצמה של הרשימו שמתגלות בו, הפריטים של התפיסה. כך האדם בונה כלי שלם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הקריטריון היחידי: היחס לאיחוד
מתפתחים בעצמנו

One comment

  1. שלום לרב אני מבקשת להעביר לרב בבקשה. אנחנו לומדים שהיצר הרע הוא רצון שמונע ממני להשיג דבקות בבורא. כבר ארבע שנים אני קוראת תהילים ומודה לבורא כל יום ומאז שאני לומדת קבלה אני מרגישה קושי ורצון שלא נותן לי להתחבר עם הבורא בקיום מצוות שהבורא הראה לי בהתחלת דרכי אני מכירה שזה יצר רע ומבקשת מהבורא שייתן לי כח להכניע את היצר הרע שהוא מונע ממני להתחבר עם הבורא האם עליי להמשיך להילחם או לתת לאור לעשות את העבודה כי אני כבר היכרתי ברע וביקשתי מהבורא שייתקן לי את היצר הרע? אני מרגישה שאני השתנתי מבפנים ונעשתי מאד טובה ולא רוצה לפגוע באף אחד כי אני כבר מבינה ומרגישה שכולנו נשמה אחת למרות שבעבר פגעתי באנשים אבל היום אני לא מסוגלת לפגוע בזבוב ועל כך אני מודה לבורא שלימד אותי ותיקן אותי אבל מה הלאה אני לא יודעת מה עוד עליי לתקן בכדי מלהשיג דבקות בבורא יתברך בשלמות האם ייתכן שעכשיו עליי רק למשוך אור מקיף לתיקון כל העולם ולחיבור כי זה מה שאני מרגישה ומבקשת כל היום האם זה תפקידי ואם כן אני רוצה לעשות את בלב שלם ובאהבה כי אני מצפה כל יום לישועת השם יתברך ולגאולה שלמה במהרה בימינו כי זו מטרת הבריאה ואני כל כך רוצה להרגיש שכולנו מחוברים כאיש אחד בלב אחד ובתוכנו הבורא יתברך אור אחד ורצון אחד באהבה חלוטה יהוה אחד ושמו אחד וכבודו יימלא את כל הארץ אמן כן יהי רצון.מחברה לנצח כוכבה פרץ שרוצה להוסיף את ההשתוקקות שלי לתוך הרצון הכללי במלכות דאצילות ולגלות כבר שאני מחוברת עם כלל הנשמות באהבה ושלום ואור אס ברוך הוא בתוכנו. יחד חברים נצפה לישועת השם שרק הבורא יכול לתקן את הפירוד ולחבר בינינו כאיש אחד בלב אחד ולגאולה שלמה במהרה בימינו אמןכן יהי רצון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest