דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / מה זאת תפילת רבים אמיתית

מה זאת תפילת רבים אמיתית

לב

שאלה: מה אני יכול לבקש עבור החברה?

תשובתי: אם נעמיד את השאלה בצורה עיקרית ונכונה, בכלל לא נכון לחשוב שקיימת חברה ושאני צריך לבקש עבורה משהו. העניין הוא לא במחסור של מזון ובריאות, אצל הבורא כל זה קיים בשפע והכול נובע ממנו, אך אנחנו צריכים לתקן את השבירה, להשיג הידמות והשתוות עימו, ואז יהיה לנו הכול!

אך אם אנחנו נבקש לא את העיקר שבשבילו אנחנו קיימים כאן, לא יהיה לנו אפילו במה לשמור על קיומנו. כי הרגשת ייסורים כלשהם מהקטנים ביותר ועד לגלובאליים, יורדים עלינו רק כדי להביא אותנו לבקשה הנכונה. ומאחר והסיבה לכל הצרות היא בשבירת הנשמה לחלקי נשמות פרטיות, אשר שׂונאות זו את זו, אז תפילת הרבים האמיתית היא בכך שנרצה להתאחד עם כולם.

שכולם ירצו לחזור שוב להיות כאיש אחד בלב אחד, כדי שיפעל בנו חוק הערבות בשוויון ואחווה שלמים. לא כמו שנלחמו אנשי הקומונות למען חיים טובים יותר בעולם הזה, אלא באיחוד עם הבורא, מעל לעולם שלנו. אז הבורא, האור העליון, יתקן את האגואיזם שלנו, את השנאה, להשפעה ואהבה, יאחד את כולנו יחד, את רצונות הנשמה, בהשתוקקות אחת להידמות לבורא.

בתיקון כזה אנחנו מבטלים את האגו המפריד בינינו, נהפוך להיות דומים אליו, מאוחדים כמוהו, כולנו יחד, כלי שהוא ממלא, כפי שהיה בתחילת הבריאה במלכות דעולם אין סוף. וזה נקרא תפילת רבים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 13.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
תפילת רבים
כדי לא לצעוק במדבר

One comment

  1. צבי שינדורף

    מאמר מדהים, פותח עינים, מלא תקוה והתפעלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest