דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה בונה בנו את האדם

מה בונה בנו את האדם

בזמן קריאת הזוהר, אנחנו צריכים לדאוג לכוונות. ללא כוונה, הספר לא יעזור והלימוד לא יועיל. כל התיקונים באים רק לפי הכוונה. הרי דווקא הכוונה יוצרת את ההבדל בין כל חלקי הטבע, בין דרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר.

דווקא הכוונה בונה בנו את דמות האדם. כל העביות של הרצון שלנו, כל המילויים האפשריים שלה, כל המצבים למיניהם – כולם מגיעים מלמעלה. מלמטה אנחנו צריכים רק להוסיף את הכוונה, מה בדיוק אנחנו רוצים. אם לא נפעיל את הכוונה שלנו באופן מלאכותי, בכוח, היא תתגלה בכל מקרה, אבל בצורתה הטבעית והאגואיסטית. ואז נתקדם בדרך הייסורים.

אם אנחנו רוצים להתקדם בדרך קצרה וטובה, בדרך התורה (דרך האור), אנחנו צריכים רק להוסיף את הכוונה. אין לנו שום דבר מעבר לזה. לכן, בזמן קריאת ספר הזוהר, אנחנו צריכים לגלות את כל הציפיות שלנו.

האדם צריך לבדוק כיצד הוא מתאר לעצמו את ההתקדמות שלו ברוחניות, בחיים הגשמיים, במה שרק אפשר, מַהן הכוונות שהוא יכול לצרף לקריאה. זהו תהליך ההכרה העצמית: מי אני. הרי הכוונה היא בעצם האדם. וכל השאר זה הבורא.

הכוונה בונה אותנו, יוצרת את דמות האדם, מתוך החיבור בין הרגש והשכל. הרי הרגש והשכל הם בסופו של דבר כל העיגול של מלכות דאין-סוף, שבה יש את כל הרגשות וכל השכליות. ומה הלאה? מה אנחנו רוצים לבנות מכל החומר הזה? – רק הכוונה, המסך והאור החוזר, הם שבונים את הפרצוף הרוחני. ללא כוונה אין פרצוף, אין דמות, אין צורה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 29.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
מה בונה בנו את האדם
לא ניתן להביע כוונה במילים
הכוונה זה החוט אל העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest