יבּשה מעבר לאופק

שאלה: לפני שבעים שנה בעל הסולם הזהיר מפני השואה המתקרבת, ואיש לא שמע בקולו. היום גם אנחנו גם כן מזהירים על האירועים הקשים ועל האפשרות שתפרוץ מלחמת עולם. אז למה שלא ניקח את מילותיו של בעל הסולם ונפיץ אותן כדי להוכיח את צדקתנו?

תשובתי: האגו של האדם אינו מאפשר לו לראות את התסריט הזה. האנשים פשוט אינם מסוגלים להבחין בו.

ובכל זאת המצב הנוכחי שונה מהמאה הקודמת. לפני שבעים שנה בעל הסולם שנה למד עם חמישה-שישה תלמידים, והיום אנחנו אלפים רבים, ואנחנו לומדים את החומרים שלו, שבזמנו הוא לא היה יכול להוציא אותם מחוץ לגבולות הקבוצה שלו. האנשים בכל רחבי העולם מתחילים לתפוס את המסר הזה ולהזדהות איתו. כמובן, כל אחד במידה שלו, אבל עדיין, זאת מגמת ההתפתחות.

אם הייתם רואים את כל גודלה של המלכות שצריכה להיתקן, לא היו לכם שאלות. תאר לעצמך שאתה מפליג מאירופה לאמריקה, ללא מפות. אפילו אם אתה נמצא במרחק חמישה קילומטר מהיבשה, אתה עדיין לא רואה אותה, ונדמה לך שאתה אבוד בלב האוקיינוס. שדה הראייה שלך מוגבל על ידי האופק, ואתה רואה רק מים עד לרגע האחרון ממש.

התצפיתן שיושב למעלה, יראה ראשון את היבשה, אם כמובן נמצא בספינה שלך מישהו שעלה גבוה יותר ורואה רחוק יותר. הוא יצעק: "אני רואה!". אבל אתה עדיין לא רואה אותה. האם תסכים איתו?

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 29.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
בנקודת השבירה – מהעבר אל העתיד
אתה יכול לתקן רק את עצמך
הגיע הזמן ללמוד להבין מהפעם הראשונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest