דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אתה יכול לתקן רק את עצמך

אתה יכול לתקן רק את עצמך

שאלה: בשעה שאנשים רבים יושבים במקום חם, תמיד יימצא מישהו שקר לו, והוא יחייב את כל השאר לכבות את המזגן. נניח שרוב האנושות מסוגלת להתאים את עצמה לשינויים הקרבים. אך כיצד ננהג עם אלה שנתקעו במצב הנוכחי?

תשובתי: חשוב שתתקן את עצמך ולא את העולם. נכון שאני רוצה לגרום לשינויים חיצוניים ומנסה לעזור לאחרים בהבנת התהליך ושיטת התיקון העצמית. אבל בעצם אני דואג רק לתקן את עצמי. אינני מתקן את האחר. אני מעביר לו את השיטה בצורה רכה ככל הניתן, אך אינני מעורר אותו לפעולה. זו כבר הבחירה שלו.

ולכן אנחנו מניחים לכל אותם האנשים שאינם מוכנים בשום אופן לשינויים. הם עדיין לא הבשילו. כשאנחנו מפיצים את שיטת הקבלה, אנחנו מציגים אותה לעיניו של כל אחד. כבר אמרתי לא פעם שלא חשוב לי כיצד האנשים מקבלים את המסר שלנו. אני שומע את תגובתם רק כדי לשפר את ההגשה: להביע משהו בצורה חדשה, לענות על איזושהי שאלה שמפריעה למישהו. אבל אם השקעתי את כל מאת האחוזים, והאדם בכל זאת דוחה ומזלזל במילים שלי, אני מתייחס אליו בכבוד. עבורי גם זה סימן של הצלחה, כי הרי הצלחתי לגשת אליו ולגלות בו התנגדות. זוהי תגובתו הנכונה כרגע, אין מה לעשות.

אנחנו פונים לעולם החיצון רק כדי לשפר את עצמנו. ואם נשפר את עצמנו, עד כמה שזה אפשרי, אין לי שום טענות כלפי האחרים בגלל תגובותיהם. זהו מצבה הנוכחי של המלכות הכללית, כך היא מגלה את עצמה. נחכה עוד שנה, עוד חמש שנים. אם נלחץ יתר על המידה, זאת כבר תהיה כפייה, אנחנו לא נשאיר לאדם את הבחירה החופשית.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 29.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
יבּשה מעבר לאופק
הפרי כבר בשל
אינך יכול להתווכח עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest