דף הבית / משבר עולמי / מדליה עבור השפעה

מדליה עבור השפעה

laitman_2008-11-14_6935_70.jpg

שאלה: אמרת שאם האדם יתחיל לפעול בעל מנת להשפיע, הוא ירכוש כוח חיות ובטחון. מה בדיוק ישתנה אם האדם יתחיל לפעול בעל מנת להשפיע?

תשובה: העולם יקבל אותו, יעריך אותו, יעניק לו פרסי כבוד ומדליות. זה יהיה גורם ממריץ לאגואיזם שלו לעלות עוד יותר גבוה, להשפיע עוד יותר, ולהתגאות בזה יותר.

את מקומה של תחרותיות רעה ומזיקה תתפוס תחרותיות טובה ומועילה. בהדרגה בני האדם יתחילו להעריך את תכונת ההשפעה, שמביאה להם כבוד, הערכה בעיני החברה והרגשה של כבוד עצמי. התחושה שדווקא תכונה זו מביאה לטוב, תגרום להערכה כללית של תכונת ההשפעה. האדם ירגיש בהשפעה מקור כוח וחיות וישאף להשיגה.

אתה חושש שינצלו את אלה שמשפיעים? אבל אנחנו מדברים על חברה, שמרגישה שאין לה ברירה, ורק בעזרת קשר הדדי כזה, היא תוכל להינצל מהשמדה. היום אף אחד לא מבקש ממך פעולות מסוג זה, עכשיו אין בהם שום ערך ושום נחיצות. אבל יחלוף זמן מה, ובחברה יתגלו כאלה בעיות, שכל אחד יוערך רק במידת יכולתו לעזור לאחרים.

עכשיו ההשפעה שלך איננה נחוצה לאיש. אנחנו מרוחקים זה מזה. אני לא זקוק לך ואתה לא זקוק לי. ואם אתה מעוניין לעזור לי, זה כבר נראה חשוד בעיני. אבל אם אני לא מסוגל להתקדם בעצמי, ומישהו מוכן לתמוך בי, אז אני מקבל אותו כמושיע! לכן עלינו לחכות, כי ללא נחיצות שום דבר לא יגיע ליישום ולהתגשמות.

ידיעות קודמות בנושא:
הכוח הגדול של ההשפעה
הבורא מתגלה בינינו
פילוסופיה הפוכה – השפעה לזולת
ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest