דף הבית / אקטואליה / מדינת דאע"ש "טובה" היא המסוכנת מכל

מדינת דאע"ש "טובה" היא המסוכנת מכל

מתוך מאמר דעה: "התקפות הטרור וההוצאות להורג של דאע"ש זעזעו את העולם. אבל האיום העיקרי שנובע מדע"ש, זה הכוח הרך שלה. בשטחים שנכבשו על ידי דאע"ש, חיים אלפי בני אדם רגילים, שוחרי שלום, שרואים רק את הצד ה"טוב" של דאע"ש: איך הם מאכילים את הרעבים ומסדרים להם הכול. דאע"ש מנהל גם מאבק פנים ארצי על ידי תעמולה.

ומה שמפחיד הוא שבמאבק הזה, הקיצוניים לעיתים מצליחים. הבי.בי.סי פרסמו חומרים המראים שיותר מחצי התעמולה הזאת מורכבת מהדגמה של סיפורים רגילים על חיי היומיום ולא מתמונות עקובות מדם והוצאות להורג. דאע"ש הצליחה ליצור דימוי של מדינה פונקציונלית, שעוסקת במה שהמשטרים הקודמים של סוריה ועיראק היו עוסקים. היא גובה מסים, מספקת ביטחון לאלה שנאמנים לה, מארגנת פינוי אשפה, בתי ספר, אפילו הנפקות של תעודות נישואין, כל זאת לאחר התוהו ובוהו של מלחמות האזרחים. ביאתה של דאע"ש מאפשרת חלקית, להחזיר את החיים שלהם לנורמה. אם הקואליציה נגד דאע"ש לא תמצא שיטה להיאבק עם התעמולה הזאת, היא יכולה להפוך לחזקה יותר, ולאנשים שחיים תחת השפעתה ייווצר הרושם, שהנהגת דאע"ש בהחלט ראויה ומקובלת, אם היא מבטיחה יציבות בחיים. הטאליבן גם קיבל תמיכה מצד האוכלוסייה באפגניסטן, בכך שעשה שם סדר לאחר התוהו ובוהו שהיה שם. חמאס בעזה וחיזבאללה בלבנון, גם השיגו תמיכה בכך שהשקיעו מאמצים ואמצעים לפרויקטים של צדקה. לחשיפתו של הצד ה"טוב" של דאע"ש לא מוקדשת מספיק תשומת לב, ואם לא יתחילו לעשות זאת עכשיו, אז בעוד מספר שנים זה עלול להיות מאוחר מדי".

אני חושב שללא ספק, הרוע ינצח. אם לא חושפים אותו כאמצעי לשליטה ולא על החיים, אלא על נשמתו של האדם. כי דאע"ש רוצה את הנשמות, את האמונה, הציות לאיסלאם בכל העולם, תמורת זה דאע"ש מוכנה לספק לאנשים את כל מנעמי החיים. וכאן נוצר הצורך להחליט, מה חשוב בחייו של האדם ובאיזו דרך תלך האנושות, תמכור את עצמה עבור מזון כמו בהמה, או תעלה את חשיבות הרוח מעל לנוחיות הבהמית.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest