דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / מותו של מרגל 

מותו של מרגל 

שאלה: מרקוס קלינברג היה מרגל סובייטי שנעצר בשנת 1983 על ידי שירותי הביטחון הישראליים. הוא ישב בכלא הישראלי 20 שנה, אחר כך גר בפריז עם ביתו, וחי שם חיי שלווה עד גיל 97, כעת הוא נפטר. מה אתה יכול לומר על מרגלים שפועלים נגד ישראל?

תשובתי: אני לא מבין את הפסיכולוגיה של האנשים האלה, איך אפשר לפעול לרעת המולדת שלך, המדינה שלך? בכל הזמנים היו כאלו חברים, גם סוציאליסטים וגם קומוניסטים, נאמנים לאידיאולוגיה שלהם או אנשים דתיים קיצוניים כמו חברי "נטורי קרתא", שיוצאים בצורה חדה נגד קיומה של מדינת ישראל ומוכנים למכור אותה לכל אחד. אני לא מתאר לעצמי, איך אפשר להבין ולתפוס בגידה במולדת.

הערה: אני חושב שהיום פועלים נגד ישראל מחצית מיהדות ארה"ב, אבל אף אחד לא מכניס אותם לכלא.

תשובתי: נתתי הרצאות בצפון אמריקה, בכל רחבי ארה"ב, ובכל מקום אני מדבר על תפקיד עם ישראל, ושמבחינה רוחנית אנחנו אשמים בכל מה שקורה לנו. התגובה הייתה מידית, מחיאות כפיים סוערות! כך בדקתי את הקהל, למען האמת ביניהם היו גם כאלה שקפצו וצעקו: "איך אתה יכול לומר דבר כזה?!", אבל הם היו יחידים, והייתי מוכן לחבק אותם. רוב יהודי אמריקה לא רוצים בשום קשר עם ישראל, ובכלל היו רוצים לגמרי להתנתק ממנה. זהו מצב רגיל שאופייני ליהודים, ברגע שהרעיון הרוחני נעלם אצלנו, אנחנו מיד חוזרים לשורשים הבהמיים שלנו, כלומר לבבל העתיקה כשעוד לא היינו מקושרים בינינו. אין לנו קשר גנטי זה עם זה, מפני שהתאחדנו בגלל קריאתו של אברהם ליצור עם חדש על בסיס הרעיון של "ואהבת לרעך כמוך". אם אנחנו נופלים מהדרגה הזאת, אז אנחנו כבר לא עם, אלא סתם חלקיקים מפורדים, כמו אגוזים שנמצאים בשק אחד. השק קושר אותם והם בפנים מרשרשים, לא רוצים להיות בקשר זה עם זה, ובהזדמנות הראשונה מתפזרים. אם ליהודים אין השתוקקות למטרה רוחנית משותפת, שעל ידה אברהם חיבר אותנו תחת מטרייה אחת ובכך הפך אותנו לעם אחד, אז אנחנו לא עם, אנחנו כלום! 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 29.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest